اشتراک گذاری

تعمیر صدای یخچال سامسونگ

یکی از اشکالات مشاهده شده در یخچال های سامسونگ و البته سایر یخچال های مورد استفاده کاربران، تولید صدای غیرعادی و نابهنجار توسط این دستگاه است. اگرچه شنیده شدن صدایی اندک از یخچال امری طبیعی است اما این میزان زمانی که به سطح نابهنجاری برسد و آزار دهنده باشد، حاکی از وجود اشکالی در یخچال است. بنابراین توصیه می‌شود در صورت طولانی شدن صداهای خارج شده از یخچال و بلند بودن آنها، این موضوع را جدی بگیرید و جهت رفع و تعمیر صدای یخچال سامسونگ با یکی از کارشناسان تعمیر یخچال تماس بگیرید. در یخچال های خانگی، شنیدن صدای غیرعادی، عمدتاً به دلیل بروز خرابی در کمپروسور و موتور فن است. در هر حال توصیه می‌شود صدای غیرعادی یخچال در همان روزهای نخست جدی گرفته شود و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر صدای یخچال سامسونگ و رفع آن صورت پذیرد.

تعمیر صدای یخچال سامسونگ

علت صدا دادن یخچال سامسونگ

تجربه کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ حاکی از آن است که علت صدا دادن یخچال سامسونگ بیشتر به دلیل اجزاء متحرک و قسمت‌های الکترونیکی یخچال است. در هر حال عیب‌یابی و تشخیص علت اشکال پیش آمده، نخستین اقدام جهت تعمیر صدا دادن یخچال سامسونگ است. بنابراین در وهله نخست می‌بایست به صدای شنیده شده خوب گوش داد و مکان صدا را پیدا کرد. عمدتاً صدای غیرعادی یخچال به دلیل بروز اشکال در یکی از این موارد است: موتور فن کنداسور، موتور فن اوپراتور و پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور. 

در بخش‌های آتی هر یک از این موارد جداگانه بررسی می‌شود. اگر در طول روزهای اخیر متوجه اختلالاتی در عملکرد یخچال خود شده اید و قصد رفع آنها را دارید توصیه ما به شما آن است که سرویس های تخصصی مرتبط با تعمیر یخچال سامسونگ را صرفاً از نمایندگی های رسمی و مراکز مجاز دریافت نمایید. همانگونه که می‌دانید تعمیرات این محصول به دلیل ابعاد بالای این دستگاه و دشواری‌های حمل آن، معمولاً به صورت سرویس در محل انجام می‌پذیرد.

عیب‌یابی و تعمیر صدای یخچال سامسونگ

خرابی موتور فن اواپراتور یخچال

مورد دیگری که تعمیر صدای یخچال سامسونگ را ضروری می‌سازد، خرابی موتور فن اوپراتور است. همانگونه که می‌دانید فن اواپراتور در داخل فریزر قرار دارد و مسئول کشیدن هوا از کویل‌های اواپراتور -وقتی که کمپروسور کار می‌کند- است. در صورت خرابی موتور فن اوپراتور، صدای غیرعادی یخچال، از سمت فریزر شنیده می‌شود ضمن آنکه یخچال سرد نمی‌شود و مدت زمان یخ بستن آب هم طولانی می‌شود. برای بررسی موتور فن اواپراتور، برق یخچال را قطع کرده و فریزر را کاملاً خالی کنید تا بتوانید کاور فن اواپراتور را در آورید. اگر در این قسمت یخ مشاهده می‌کنید که عامل تولید صدای نویز است، سیستم دیفراست مشکل دارد.

روش تعمیر: برای تعمیر صدای یخچال سامسونگ در این مورد، یخچال فریزر را برای چند ساعت در حالت خاموش رها کنید تا یخ‌های اواپراتور آن آب شوند. پس از آب شدن، دوباره یخچال را روشن کنید و اجازه بدهید به اندازه کافی سرد شود. مجدداً اواپراتور را بررسی کنید و ببینید که آیا صدای غیرعادی یخچال مجدداً شنیده می شود یا خیر. یخ زدن مجدد بدین معناست که سیستم دیفراست خراب شده و نیازمند تعمیر است.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : علت خالی شدن گاز یخچال چیست؟

خرابی موتور فن کنداسور یخچال سامسونگ

یخچال‌هایی که در فرآیند سرمایش برفک تولید نمی‌کنند، در قسمت کویل‌های کنداسور دارای یک فن هستند. در یخچال های قدیمی کنداسور به صورت شبکه‌ای از لوله‌ها سایه رنگ پشت دستگاه می‌باشد. فن کندانسور نزدیکی کمپرسور در زیر یخچال قرار دارد. هوا توسط فن کندانسور بین کویل‌های کندانسور به چرخش در‌می‌آید تا گرما به شکل موثرتری گرفته شود و آب حاصل از سیسم دیفراست که در سینی جمع شده بخار شود. این فن، -یعنی فن کندانسور که در نزدیکی کمپرسور قرار دارد- گاه سبب ایجاد تعمیر صدای یخچال سامسونگ می‌گردد. موتور فن کندانسور همزمان با موتور اواپراتور و کمپروسور کار می‌کند. در این حالت، دمای یخچال به اندازه نرمال سرد نخواهد بود و به صورت منظمی خاموش و روشن خواهد شد.

روش تعمیر: برای تعمیر صدای یخچال سامسونگ در این مورد ابتدا فن یخچال را بررسی نمایید. برای این کار برق یخچال را قطع کرده و پنل پشتی را خارج نمایید. با خارج کردن این پنل، کمپروسور و کندانسور در دسترس خواهند بود. از عدم وجود مانع در میان پره‌های فن مطمئن شوید. فضایی که فن در آن قرار گرفته باید به گونه ای باشد که هوا بتواند راحت در آن جریان داشته باشد. در صورت نیم‌سوز شدن یا خرابی موتور، این بخش از دستگاه می‌بایست تعویض گردد. در حین عیب‌یابی لاستیک‌های نگهدارنده را هم بررسی کنید تا از پوسیده نبودن آنها مطمئن شوید.

خرابی و شکستگی پره های فن اوپراتور یخچال

یکی دیگر مشکلاتی که تعمیر صدای یخچال سامسونگ را ضروری میسازد خرابی فن یخچال، شکستگی پره‌های اواپراتور و نچرخیدن آزادانه‌ی شفت موتور است.

روش تعمیر: در صورت وجود این مشکل می‌بایست کل موتور فن و پره‌ها باید تعویض شوند. جهت عیب یابی برق یخچال را وصل کنید و نحوه‌ی کارکرد موتور فن و پره‌ها را ببنید. توصیه می‌شود این کار توسط کارشناسان تعمیر یخچال انجام شود.

خرابی پایه نگهدارنده موتور فن اواپراتور یخچال سامسونگ

پایه‌های نگهدارنده موتور فن اواپراتور یخچال، برای جدا کردن موتور فن از براکت‌های پایه‌های نصب به منظور کاهش نویز لرزش استفاده می‌شود. یکی از علل صدای غیرعادی یخچال می‌تواند پوسیدگی و پارگی همین پایه‌ها باشد. پوسیدگی این پایه ها سبب لرزش زیاد و تولید صدا می‌شود.

روش تعمیر: برای تعمیر صدای یخچال سامسونگ در این مورد، پوسیدگی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور‌ را بررسی نمایید و در صورت خرابی آنها را تعویض کنید.

تعمیرات یخچال در تهران

مرکز تخصصی تعمیرات یخچال در تهران ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات مرتبط با انواع یخچال، به هموطنان گرامی ساکن در شهر تهران است. هموطنان گرامی می‌توانند در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی تعمیرات یخچال در تهران، از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان این مرکز تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور تعمیرکار یخچال را ثبت نمایند. توصیه می‌شود در صورت تماس، نوع اشکال پیش آمده در یخچال و علت آن را –در صورت آگاهی- با کارشناس مربوطه در میان بگذارید. کلیه سرویس‌های ارائه شده توسط کارشناسان تعمیرات یخچال در تهران، برخوردار از گارانتی و ضمانت خدمات است.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *