اشتراک گذاری

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

شاید خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ یکی از مشکلات اولیه و تقریبا ساده ای باشد که احتمالا برای هر یک از ما ممکن است اتفاق افتاده باشد. در حال تماشای برنامه، فیلم یا سریال مورد علاقه مورد هستید و درست در نقطه حساس تی وی شما کاملا ناگهانی و بدون اینکه حتی کنترل را لمس کرده باشید، خاموش می شود و عکس العمل های گوناگونی از خود نشان می دهد. برای یک تعمیر کار خیلی سختی نیست که علت این مشکل را بفهمد و برای رفع آن اقدامات اولیه را انجام دهد.

قبل از هر چیز از اتصالات دقیق و درست تلویزیون سامسونگ خود مطمئن شوید و نوسانات برق را در این رابطه جدی بگیرید. از آنجا که تلوزیون های سامسونگ با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند ، کوچکترین اختلال در جریان برق تاثیرات مخربی به جا خواهد گذاشت. در واقع این یک ضعف برای دستگاه محسوب می شود که با یک نوسان کوچک برق از کار می افتد. راه حلی قطعی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود ندارد . مگر این که بتوانیم نوسانات برق را تحت کنترل خود درآوریم؛ اما به منظور پیشگری همیشه دستگاه را به یک محافظ صحیح و سالم وصل کنید و هیچ وقت مستقیما در پریز برق وارد نکنید.

خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

دلیل خاموش شدن تلویزیون سامسونگ چیست؟

  • خرابی مین برد تلویزیون
  • خرابی برد پاور یا برد تغذیه
  • ایراد در مدارد استندبای تلویزیون

بررسی علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

خرابی مین برد تلویزیون

عمده ترین علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ مربوط به قطعه ای به نام “مین برد”( Main Board) است. مشکلات رایجی دلیل خرابی مین برد تلویزیون است:

  • به طور ناگهانی صفحه تلویزیون قرمز و بعد خاموش می شود.
  • تلویزیون ناگهان خاموش می شو د و دیگر روشن نمی شود، برق وارد دستگاه نمی شود و چراغ پاور هم غیرفعال می شود.
  • تلوزیون روشن می شود، ولی خاموش نمی شود.
  • تلویزیون هنگام کارکردن ناگهان خاموش می شود و وقتی دوباره دکمه پاور را می زنیم، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند، ولی تلویزیون روشن نمی شود.
  • قبل از اینکه تلویزیون به طور کامل خاموش شوند، تصویر صفحه قطع می شود یا گاهی تصویر یک سایه سبز یا قرمز پیدا می کند.
  • گیرنده داخلی تلویزیون از کار می افتد و بعد از مدتی ورودی های HDMI تلویزیون غیر فعال می شود و در آخر تلویزیون خاموش می شود.

Power Board یا برد تغذیه

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ به علت خرابی Power Board یا برد تغذیه یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن تلویزیون می شود، خرابی IC Bord ، power تلویزیون سامسونگ است. در این صورت باید IC و خازن های اطراف IC  تعویض شوند تا خرابی تکرار نشود. روش تست به این صورت است که ابتدا شماره قطعه IC Power که می خواهید روی آن آزمایش انجام دهیدT پیدا و پایه ولتاژ تغذیه آن را مشخص کنید.

زمانی که پایه ولتاژ تغذیه IC Power را پیدا کردید، مولتی متر دیجیتال یا آنالوگ را روی مقیاس ولتاژ DC مناسب تنظیم کنید. پراب آزمایش قرمز را روی پایه ولتاژ تغذیه و پراب مشکی را روی زمین داغ (پایه منفی خازن اصلی) قرار دهید. به یاد داشته باشید تلویزیون باید به برق وصل باشد.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: دلیل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

مدار Stand by تلویزیون سامسونگ

مدار Stand by جهت تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون در زمانی که تلویزیون خاموش است، استفاده می شود وبه همین دلیل است که حالت Stand by نامیده می شود. در واقع تلویزیون به صورت کامل خاموش نمی شود مگر اینکه کابل برق را جدا کرده باشید. وجود حالت Stand by در تلویزیون است که می توانید تلویزیون را روشن کنید.

هنگامی که دکمه power روی کنترل از راه دور یا کلید موجود در تلویزیون را فشار می دهید، سیگنالی به mcu فرستاده می شود و به mcu می گوید که سیگنال راه انداز به power ic بفرستد تا power fosfet ها شروع به فعالیت کنند و باعث روشن شدن تلویزیون شوند. مدار Stand by روی برد smps قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است. ولتاژ عادی  Stand by ۵ ولت dc است. منبع تغذیه Stand by یک smps است و معمولا شامل pwm و mosfet  است که به صورت یکپارچه روی یک powe ic، Stand by قرار گرفته اند.

واحد تعمیر تلویزیون سامسونگ

از آنجا که تلویزیون یک ابزار مصرفی بسیار پرکاربرد و حتی می توان گفت اساسی در دنیای امروز است، باید در هنگام خرید، نکات ریز و درشت بسیاری را در نظر بگیریم که انشاءالله بعدها و با گذشت زمان و سپری شدن عمر دستگاه، با مشکلات محدود تر و ساده تری مواجه شویم. اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ موجه هستید جهت رفع مشکل با متخصصین ما واحد تعمیر تلویزیون سامسونگ، در کمترین زمان و با بهترین امکانات رفع خواهد نمود.

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تعمیرات سامسونگ

نمایندگی سامسونگ مرکز اصلی تعمیر و ترمیم انواع مدل های تلویزیون سامسونگ می باشد. بیشتر مشتریان بعد از تعمیر تی وی های سامسونگ نگران تکرار خرابی هستند، شاید در وهله اول و با عنایت به ضرب المثل” مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد”، این نگرانی درست و به جا هم به نظر برسد،

مرکز تعمیرات سامسونگ اطمینان می دهد که متعهد به خدمات پس از تعمیر است و از هر لحاظ همه فرایند تعمیرات خود را ضمانت می کند. این تعمیرات کاملا تخصصی و با علم و آگاهی از عیوب متداول تلویزیون های سامسونگ انجام خواهد شد. تعمیرکاران متعهد ما اندوخته سالیان طولانی از  تجربه خود را در بخش خدمات پس از فروش به کار خواهند گرفت و شما را تنها رها نخواهند کرد.

3.8/5 (5 امتیاز)

۲ پاسخ

    1. دوست عزیز با این روند قیمت قطعات در داخل بازار حتی حدودی هم نمیشه قیمت داد. حتما نیاز هست که از نزدیک بررسی و همون موقع اعلام هزینه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *