اشتراک گذاری

رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ

رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ ممکن است به صورت قرمزی، سوختگی پیکسل، به هم‌ریختگی رنگ نمایشگر و مواردی از این دست نمود پیدا کند. هر یک از این مشکلات علت خاص خود را دارد که می‌بایست طی فرآیند عیب‌یابی تشخیص و در نهایت تعمیر گردند. مهم‌ترین مسئله در رفع مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ، عیب‌یابی صحیح دستگاه و تشخیص علت اشکال پیش آمده است.

عدم توجه به این موضوع، امکان تشخیص صحیح علت خرابی را از تعمیرکار گرفته و چه بسا سبب اِعمال تعمیرات نابجا بر روی دستگاه گردد. در این مقاله برآنیم تا شما کاربران گرامی را در جریان برخی از شایع ترین اشکالات مربوط به رنگ تصویر مانیتور لپ تاپ و شیوه های رفع آن ها قرار دهیم. برخی از اشکالات شرح داده شده در این مقاله عبارتند از: به هم ریختگی تصویر در لپ تاپ، آبی بودن تصویر مانیتور لپ تاپ، آموزش کالیبره کردن و تنظیم رنگ مانیتور و … .

رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ

رفع مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ

برترین روش موجود جهت رفع مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ، کالیبره کردن رنگ مانیتور یعنی تنظیم نور، رنگ و وضوح تصویر  است. برای کالیبره کردن رنگ مانیتور لپ تاپ می‌بایست به کنترل پنل رفته و پس از جستجوی کلمه calibrate، بر روی دکمه Calibrate display color کلیک کرد. با طی این مراحل، پنجره‌ای با ابزار نمایش کالیبراسیونِ رنگ باز خواهد شد. پس از باز شدن این پنجره، می‌بایست مراحل تنظیمات اولیه تصویر را طی گردد. مراحل تنظیم تصویر در این بخش عبارتند از: گاما، روشنایی، کنتراست و تعادل رنگی.

در هر یک از این مراحل، مانیتور سطح ایده‌ال نمایش تصاویر را نمایش خواهد داد و پس از آن یک نوار لغزنده برای تمامی تنظیمات ارایه می‌شود. با اتمام کالیبراسیون تصویر، لپ تاپ، اجازه مقایسه تنظیمات جدید با تنظیمات پیشین را به کاربر خواهد داد. پس از این کار می‌بایست روی دکمه finish کلیک نموده تا به صفحه بعد با کالیبراسیون جدید رفت.

با این کار کالیبراسیون صفحه نمایش به اتمام می‌رسد و تصویر به اندازه دلخواه، رنگ و نوربندی مناسبی که مدنظر کاربر بوده تغییر پیدا می‌کند. در صورت تداوم رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ می‌توانید روش‌های دیگر ارائه شده در بخش زیر را تست نمایید.

بهترین روش جهت رفع رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ

اگرچه کالیبره کردن مانیتور به طور دستی و با اِعمال تغییر در بخش تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است، اما روش‌های مناسب دیگری نیز رفع مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ وجود دارد. برای مثال در وبسایت‌هایی نظیر  TFTCentral پروفایل اختصاصی کالیبره شده برای صدها مدل مانیتور ارائه شده است که می‌توان آنها را دانلود و نصب کرد. در صورت تمایل به استفاده از این وبسایت، می‌بایست مدل مانیتور خود را در این وبسایت جستجو کنید و در صورت نتیجه‌بخش بودن جستجو، پروفایل ICC مربوطه را دانلود و نصب کنید. دستورالعمل نصب پروفایل به صورت مرحله به مرحله‌ی در پایین همان صفحه قرار دارد.

در ادامه در Control Panel عبارت Color Management را جستجو کرده و پروفایل دانلود شده را از طریق این برنامه به عنوان پروفایل اصلی نمایشگر تعیین نمایید. با این کار احتمالا مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ شما رفع گردد. (توجه داشته باشید پیش از اتمام مراحل، مدل مانیتور شما توسط ویندوز شناخته شود و در صورتی که درایوری همراه مانیتور باشد آن را نصب کنید و یا درایور آن را از سایت سازنده دانلود نمایید)

نرم‌افزار تست رنگ، پیکسل و کیفیت مانیتور لپ تاپ

جهت اطمینان از وجود مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ می‌توانید از ابزارهای فوق‌العاده موجود در فضای اینترنت که به همین منظور طراحی شده‌اند استفاده نمایید. نرم‌افزار Eizo MonitorTest‌ یکی از همین نرم‌افزارهاست که  جهت کالیبره کردن و تست مانیتور لپ تاپ طراحی و عرضه شده است. این برنامه تست نمایشگر فقط با فشار یک دکمه شروع به بهینه‌سازی و کالیبره کردن مانیتور کرده و به صورت خودکار و در ۲۴ مرحله، تمام کارهای لازم را انجام خواهد.

در صورت استفاده از این نرم‌افزار بدنیست بدانید که با انتخاب گزینه “i” در صفحه اصلی برنامه میتوان از بین ۲۴ آزمایش مختلف، موارد غیرضروری را غیر فعال کرد. نرم‌افزار Eizo MonitorTest‌ یکی از ابزارهای مناسب موجود جهت رفع تشخیص مشکل وجود رنگ غیرعادی  نمایشگر لپ تاپ است که کلیه سیستم های عامل را پشتیبانی می کند.

علت ایجاد خطوط رنگی در نمایشگر لپ تاپ

گاه با روشن شدن لپ تاپ خطوط عمودی آبی رنگی برای کاربر به نمایش در می آید که نمایش این خطوط، همراه با بوق های ممتد است. این اشکال عموماً با چند بار خاموش و روشن شدن دستگاه رفع می گردد و کاربر می تواند به کار با دستگاه ادامه دهد. لیکن علت این اشکال چیست؟

بروز این اشکال غالباً به دلیل خرابی ها و اشکالاتی است که در دیوایس گرافیک ایجاد می گردد. در این زمان، توجه و دقت به ریپورتهای صوتی و آنالیز اشکالات گرافیکی دستگاه، بسیار راهگشا خواهد بود و ما را در تعیین علت رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ یاری خواهد ساخت. در هر صورت شما کاربران گرامی می توانید خدمات مرتبط با تعمیر و رفع اشکال ایجاد شده در دستگاه را با مراجعه به مرکز تعمیرات لپ تاپ Samsung مرتفع سازید.

نمایش خطوط رنگی افقی در صفحه نمایش لپ تاپ

یکی دیگر از اشکالات مرتبط با تصویر لپ تاپ ها، بروز خطوط افقی در مانیتور این دستگاه است. ظهور خطوط افقی در مانیتور لپ تاپ، یکی از اشکالاتی است که به ندرت در این دستگاه ها رخ می دهد و ممکن است پس از اندک زمانی مرتفع گردد، از این رو بررسی علل آن با مشکلاتی همراه است. علل ایجادکنندۀ این  اشکال غالباً خرابی CPU و یا چیپست  PCHگزارش شده است که این برآورد حاصل آنالیز و بررسی لپ تاپهایی است که دچار این اشکال بوده‌اند.

اگرچه بررسی و تست چنین دستگاه‌هایی –به دلیل نادر بودن این اتفاق- نسبتاً دشوار است لیکن کارشناسان این مرکز بر اساس تجربه‌های پیشین خویش در تعمیر مشکل رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ، بروز این اشکال را ناشی از دو مورد مذکور (خرابی CPU و چیپست) می دانند. کاربرانی که دستگاه آنها دچار این اشکال گشته است در صورت تکرار مداوم این ایراد، می توانند به مرکز تعمیرات لپ تاپ سامسونگ مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایند.

تعمیر لپ تاپ سامسونگ

تعمیرات لپ تاپ سامسونگ در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می ‌پذیرد که با حضور در دوره‌ های تخصصی-آموزشی و آنالیز لپ تاپ های سامسونگ، بر ساختار این محصول تسلط یافته و قادر به رفع تمامی اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده در آن -از جمله اشکال رنگ غیرعادی نمایشگر لپ تاپ- گشته اند.

تعمیرات لپ تاپ سامسونگ در این مرکز با بهره‌مندی از ابزارآلاتی انجام می‌پذیرد که کارایی آن‌ها در فرآیند تعمیرات لپ تاپ سامسونگ از سوی کمپانی سازنده مورد تأیید قرار گرفته است. مرکز تعمیرات لپ تاپ سامسونگ یکی از مجموعه های پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر، بهبود، بهسازی و ارتقاء لپ تاپ های سامسونگ است که تمامی پارامترهای لازم این حوزه را پیاده ساخته و ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات است.

مایندگی سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی  تعمیرات سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.

دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی شده است.

امتیاز شما به این نوشته