اشتراک گذاری

علت سر و صدای یخچال ساید سامسونگ چیست؟

یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران یخچال‌های سامسونگ را ناچار به تعمیر این دستگاه کند، تولید صدا و نویز آزاردهنده است. خوشبختانه علل بوجود آورنده این اشکال، مشخص هستند و تعمیرکار مجرب می‌تواند با طی صحیح مراحل عیب‌یابی، علت صدای یخچال سامسونگ را شناسایی کرده و جهت تعمیر آن اقدام کند. تجربه کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ حاکی از ان است که علت صدای یخچال سامسونگ بیشتر به دلیل اجزاء متحرک و قسمت‌های الکترونیکی یخچال است.

اگر در طول روزهای اخیر متوجه اختلالاتی در عملکرد یخچال خود شده اید و قصد رفع آنها را دارید توصیه ما به شما آن است که سرویس های تخصصی مرتبط با تعمیر یخچال سامسونگ را صرفاً از نمایندگی های رسمی و مراکز مجاز دریافت نمایید. همانگونه که می‌دانید تعمیرات این محصول به دلیل ابعاد بالای این دستگاه و دشواری‌های حمل آن، معمولاً به صورت سرویس در محل انجام می‌پذیرد. در این سرویس، کارشناسان تعمیر پس از ثبت درخواست، توسط متقاضی، به آدرس ذکر شده مراجعه کرده و تعمیرات تخصصی مورد نیاز را بر روی دستگاه اعمال می‌نمایند.

علت صدای یخچال ساید سامسونگ

علت صدای یخچال سامسونگ

1. صداهای سیستم هشدار دهنده

یکی از دلایل صدای یخچال سامسونگ و دیگر برندها، سیستم هشداردهنده است. البته این سیستم در مدل های خاصی وجود دارد. معمولا وقتی سیستم هشدار دهنده شروع به تولید صدا می کند، درب یخچال مشکلی دارد. مثلا ممکن است درب به طور کامل بسته نشده باشد. گاهی کشوها درست جا نگرفته اند و یا لاستیک درب یخچال فرسوده شده یا آسیب دیده است. بعد از برطرف کردن ایراد، صدای سیستم صوتی هشدار دهنده هم قطع می شود.

تعمیر: در این شرایط باید برای رفع صدای یخچال samsung، مشکل درب را برطرف کنید.

خدمات تخصصی نمایندگی سامسونگ: تعمیر لاستیک درب یخچال

2. سیستم نوفراست (برفک زدایی)

امروزه یخچال های بدون برفک مجهز به سیستم نوفراست هستند که به صورت هوشمند، عملیات برفک زدایی را انجام می دهد. این سیستم به این صورت کار می کند که هرچندوقت یک بار، المنت را از کار می اندازد تا برفک پاک شود. ممکن است به دنبال گرم شدن المنت، کمی صدا در یخچال ایجاد شود که عادی است. اما اگر صدای یخچال سامسونگ در این شرایط بیشتر از حد معمول باشد باید مسئله را با یک تعمیرکار مجرب در میان گذاشته و مشکل را به صورت تخصصی، ریشه یابی و برطرف نمایید.

3. لوله ‌های داخلی یخچال

صدا دادن یخچال سامسونگ دلیل دیگری هم  دارد که مربوط به لوله های داخلی آن است. هنگام ساخت یخچال، لوله‌ های درون بدنه توسط تزریق یک فوم پوشانده می شوند. اگر فوم یا خود لوله ها کیفیت کافی نداشته باشند، لوله ‌ها مقداری از فوم فاصله می گیرند و بر اثر انبساط و انقباض، صداهایی ایجاد می شود.

4. خرابی موتور فن کنداسور

یخچال‌هایی که در فرآیند سرمایش برفک تولید نمی‌کنند، در قسمت کویل‌های کنداسور دارای یک فن هستند. در یخچال های قدیمی کنداسور به صورت شبکه‌ای از لوله‌ها سایه رنگ پشت دستگاه می‌باشد. فن کندانسور نزدیکی کمپرسور در زیر یخچال قرار دارد. هوا توسط فن کندانسور بین کویل‌های کندانسور به چرخش در‌می‌آید تا گرما به شکل موثرتری گرفته شود و آب حاصل از سیسم دیفراست که در سینی جمع شده بخار شود.

این فن، -یعنی فن کندانسور که در نزدیکی کمپرسور قرار دارد گاه علت صدای یخچال سامسونگ است. موتور فن کندانسور همزمان با موتور اواپراتور و کمپروسور کار می‌کند. در این حالت، دمای یخچال به اندازه نرمال سرد نخواهد بود و به صورت منظمی خاموش و روشن خواهد شد.

تعمیر: برای تعمیر این مورد از علت صدای یخچال سامسونگ ابتدا فن یخچال را بررسی نمایید. برای این کار برق یخچال را قطع کرده و پنل پشتی را خارج نمایید. با خارج کردن این پنل، کمپروسور و کندانسور در دسترس خواهند بود. از عدم وجود مانع در میان پره‌های فن مطمئن شوید. فضایی که فن در آن قرار گرفته باید به گونه ای باشد که هوا بتواند راحت در آن جریان داشته باشد. در صورت نیم‌سوز شدن یا خرابی موتور، این بخش از دستگاه می‌بایست تعویض گردد. در حین عیب‌یابی لاستیک‌های نگهدارنده را هم بررسی کنید تا از پوسیده نبودن آنها مطمئن شوید.

تعمیرات را به ما بسپارید: تعمیر موتور یخچال

5. خرابی موتور فن اواپراتور

مورد دیگری که می تواند علت صدای یخچال سامسونگ باشد، خرابی موتور فن اوپراتور است. همانگونه که می‌دانید فن اواپراتور در داخل فریزر قرار دارد و مسئول کشیدن هوا از کویل‌های اواپراتور وقتی که کمپروسور کار می‌کند است. در صورت خرابی موتور فن اوپراتور، صدای یخچال، از سمت فریزر شنیده می‌شود ضمن آنکه یخچال سرد نمی‌شود و مدت زمان یخ بستن آب هم طولانی می‌شود. برای بررسی موتور فن اواپراتور، برق یخچال را قطع کرده و فریزر را کاملاً خالی کنید تا بتوانید کاور فن اواپراتور را در آورید. اگر در این قسمت یخ مشاهده می‌کنید که عامل تولید صدای نویز است، سیستم دیفراست مشکل دارد.

تعمیر: برای تعمیر این مورد از صدای یخچال، یخچال فریزر را برای چند ساعت در حالت خاموش رها کنید تا یخ‌های اواپراتور آن آب شوند. پس از آب شدن، دوباره یخچال را روشن کنید و اجازه بدهید به اندازه کافی سرد شود. مجدداً اواپراتور را بررسی کنید و ببینید که آیا صدای یخچال مجدداً شنیده می شود یا خیر. یخ زدن مجدد بدین معناست که سیستم دیفراست خراب شده و نیازمند تعمیر است.

6. خرابی و شکستگی پره‌های فن اوپراتور

از دیگری مواردی که می‌تواند علت صدای یخچال سامسونگ باشد خرابی و شکستگی پره‌های فن اواپراتور و نچرخیدن آزادانه‌ی شفت موتور است.

تعمیر: در صورت وجود این مشکل می‌بایست کل موتور فن و پره‌ها باید تعویض شوند. جهت عیب یابی برق یخچال را وصل کنید و نحوه‌ی کارکرد موتور فن و پره‌ها را ببنید. توصیه می‌شود این کار توسط کارشناسان تعمیر یخچال انجام شود.

7. خرابی پایه نگهدارنده موتور فن اواپراتور

پایه‌های نگهدارنده موتور فن اواپراتور یخچال، برای جدا کردن موتور فن از براکت‌های پایه‌های نصب به منظور کاهش نویز لرزش استفاده می‌شود. یکی از دیگر از مواردی که می تواند علت صدای یخچال سلید سامسونگ باشد پوسیدگی و پارگی همین پایه‌ها باشد. پوسیدگی این پایه ها سبب لرزش زیاد و تولید صدا می‌شود.

تعمیر: پوسیدگی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور‌ را بررسی نمایید و در صورت خرابی آنها را تعویض کنید.

تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ

مرکز تعمیر لوازم خانگی سامسونگ با بهره مندی از سال‌ها تجربه و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات سامسونگ را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. واحد تعمیر لوازم خانگی سامسونگ به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم با قیمت‌های شرکتی و براساس نرخنامه مصوب به هموطنان گرامی دارد.

سرویس و تعمیر محصولات سامسونگ در این مرکز محدود به محصولی خاص نیست و تمامی لوازم خانگی و الکترونیکی این برند اعم از یخچال (نظیر تعمیر علت صدای یخچال سامسونگ که در بخش‌های فوق به آن پرداخته شد)، لباسشویی، کولر گازی، تلویزیون سامسونگ و … را شامل می گردد.

این مطلب جالب را از دست ندهید: نگهداری میوه‌ ها در یخچال

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی  تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی  تعمیرات سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.

دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ با سرلوحه قرار دادن بینش مشتری‌محور، ویژگی‌های منحصر به فردی را در زمینه ارائه خدمات فراهم ساخته است و از این‌ طریق توانسته رضایت هموطنان را بیش از پیش جلب نماید. نمایندگی سامسونگ چه در امر عرضه محصولات و چه در ارائه خدمات پس از فروش، به دلیل همکاری تعدادی از مجرب‌ترین کارشناسان این حوزه، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات گشته است و به اذعان بسیاری از همکاران، در حال حاضر یکی از معدود مراکزی است که توانسته خود را به استانداردهای جهانی نزدیک سازد.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *