اشتراک گذاری

مرتب سازی کانال های تلویزیون

پس از خریداری و تهیه تلویزیون، نخستین کاری که می‌بایست توسط کاربر انجام پذیرد، جستجو و مرتب سازی کانال های تلویزیون است. مرتب کردن کانال های تلویزیون شامل مواردی چون  حذف کانال های ناخواسته، ویرایش نام سرویس ها یا تغییر ترتیب کانال های دیجیتال ذخیره شده در تلویزیون است.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به تازگی اقدام به تهیه یک دستگاه تلویزیون کرده‌اید و در مرتب سازی کانال های تلویزیون به مشکل برخورده‌اید می‌توانید با مراجعه بخش های بعد، آموزش های مرتبط با این کار را دریافت نمایید. در صورتی که در روند مرتب سازی کانال ها با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مرتب سازی کانال های تلویزیون

آموزش مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

جهت مرتب سازی کانال های تلویزیون – کانال های دیجیتال تلویزیون- مسیر زیر را دنبال نمایید:

  1. دکمه HOME را فشار دهید، سپس تنظیمات، تنظیم کانال، تنظیم دیجیتال، موج یابی دیجیتال، ویرایش فهرست برنامه را انتخاب کنید.
  2. در این مرحله از مرتب سازی کانال های تلویزیون می‌بایست برنامه‌ای را که می‌خواهید به موقعیت جدید انتقال دهید، انتخاب کنید.
  3. موقعیت جدیدی که می‌خواهید برنامه منتخب را به آن انتقال دهید انتخاب نمایید.
آموزش مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

نکته مهم در مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

در زمان ارسال شبکه ها از فرستنده های تلویزیونی یک شماره شناسایی به ترتیب، به هر شبکه اختصاص داده می شود؛ برای مثال به شبکه یک، شماره یک، به شبکه دو، شماره 2 الی آخر…. . در صورتی که کاربر بخواهد به همان ترتیب کانال های تلویزیون را دریافت کند، کافی است تا در منو دستگاه مبدل دیجیتال -تنظیمات گیرنده دیجیتال-، گزینه «مرتب سازی بر اساس LCN “یا sort by LCN» را انتخاب کند.
باید توجه داشت که برخی از دستگاه‌های مبدل، فاقد این گزینه هستند. در این گونه دستگاه‌ها می‌بایست مرتب سازی کانال های تلویزیون به صورت دستی انجام شود. البته گزینه دیگری نیز به نام LCN روشن یا خاموش هم وجود دارد که درآنجا LCN روشن را انتخاب کنید.

پاک کردن یا بازیابی کانال های تلویزیون سامسونگ

مرتب کردن کانال های تلویزیون فقط قرار دادن آن ها رد یک ترتیب مشخص و در یک لیست پخش دلخواه نیست. گاهی ممکن است بخواهیم برخی کانال ها را پاک کرده و برخی دیگر را برگردانیم. برای ایکا می توانیم مطابق مراحل زیر عمل کنیم:

  • در منوی تنظیمات تلویزیون، وارد edit channels شوید و کانال که می خواهید پاک کنی ا انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب کانال، delete را بزنید تا کانال پاک شود.

کانال حذف شده دیگر در فهرست کانال ظاهر نمی شود و در صفحه ویرایش کانال ها خاکستری می شود.

  • برای بازیابی یا ریستور یک کانال، به صفحه ویرایش کانال ها بروید، کانال حذف شده ای را که ی خواهید برگردانید انتخاب کنید، سپس دکمه restore را فشار دهید.

قفل کردن یا لغو قفل کانال

مراحل زیر را برای قفل کردن یا باز کردن قفل کانال دنبال کنید.

  • از صفحه channels، کانالی را که می خواهید قفل کنید انتخاب کنید.
  • دکمه قفل را فشار دهید و یک پین وارد کنید تا دسترسی به کانال های خاصی را که نیاز به راهنمایی والدین دارند محدود کنید.
  • در کنار کانال های قفل شده یک نماد قفل نمایش داده می شود و فقط با وارد کردن پین می توان به آن ها دسترسی داشت.
  • برای باز کردن قفل یک کانال، به صفحه ویرایش کانال ها بروید و یک کانال قفل شده را انتخاب کنید، سپس دکمه باز کردن قفل را فشار دهید و پین خود را وارد کنید.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ با سال‌ها تجربه در امر تعمیر و فروش محصولات شرکت سامسونگ، همواره انتخاب نخست مشتریان بوده است. حوزه‌ی فعالیت نمایندگی سامسونگ، تعمیر و فروش انواع محصولات سامسونگ از جمله موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، پروژکتور، تجهیزات شبکه، مادر برد، کارت گرافیک، مانیتور، لوازم جانبی و… می‌باشد.

وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیرات سامسونگ است. تمامی این خدمات توسط برترین کارشناسان و مهندسین کشور به صورت فوق‌تخصصی و حرفه‌ای ارائه می‌گردد. صبر و حوصله‌‌ی کارشناسان این مجموعه در حین کار و ارائه‌ی راهنمایی‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از جمله دلایلی است که موجب محبوبیت و موفقیت نمایندگی سامسونگ در امر خدمات رسانی گشته است.

3.4/5 (5 امتیاز)

۸ پاسخ

  1. واسه من اصلا گزینه ادیت چنل نداره یا توی منوی کانال فقط گزینه موقعیت
    جستجوی خودکار دستی و دقیق رو داره و گزینه دیگری وجود نداره نمی دونم چرا
    تلویزیون اسمارت تری دی ۳۲ سامسونگ سری شش هست

  2. همه مشکل ویرایش کانال دارن و همه هم در منو فقط حذف و قفل رو دارن مطالب این متن هم انگار مربوطه به سامسونگ در دنیای موازی هست سامسونگ های این دنیا گزینه تغییر شماره یا جابجایی ندارن برنامه نویس یادش رفته

    1. روز به خیر دوست عزیز،
      اگر نمی توانید تنظیمات مورد نظر را پیدا کنید، دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید.

  3. با سلام
    در تلویزیون bu8000 گزینه ی جابجایی کانال و تغییر نام وجود ندارد و فقط گزینه پاک کردن و قفل کرون کانال موجود است
    چطور باید کانال ها را جا ب جا کرد؟

    1. متاسفانه پولمون رو در چاه ریختیم،هم از نظر کیفی بسیار تلوزیون بدی هست،هم از نظر سرعت،هم این مشکلات در تنظیمات وجود دارد،شیائومی بهترین گزینه بوده.

    2. سلام منم همین نوع تلویزیون دارم کانالها قبلا جابجا می شد ولی الان نمیشه تنظیم کارخانه کردم باز هم گزینه تغییر شماره نداره البته کانالهای ماهواره مشکلی ندارن و براحتی جابجا میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *