اشتراک گذاری

ترفندهای کاربردی افزایش طول عمر باتری موبایل

استفاده ی زیاد از گوشی های هوشمند از جمله موبایل سامسونگ باعث شده این گجت های زیبا دو دوست داشتنی بیشتر در معرض استهلاک قرار بگیرند. باتری یکی از اصلی ترین اجزای موبایل است. این قطعه دارای عمر محدود و تعیین شده ای بوده و در اثر استهلاک و استفاده ی چندین ساله به اتمام می رسد. اما همواره می توان با یک سری نکات کلیدی ساده، طول عمر باتری موبایل را افزایش داد. برای آشنایی با روش های افزایش عمر باتری گوشی ادامه ی مقاله ی پیشرو را از دست ندهید. کارشناسان تعمیر موبایل سامسونگ 5 ترفند کاربردی برای افزایش طول عمر باتری موبایل به شما آموزش می دهند

افزایش طول عمر باتری موبایل

روش هایی برای افزایش طول عمر باتری موبایل

به مدت زمان شارژ موبایل دقت کنید.

اولین نکته برای افزایش طول عمر باتری موبایل، دقت به مدت زمانی است که گوشی برای شارژ 100 درصد نیاز دارد. هیچ گاه از شب تا صبح موبایل خود را به شارژ نزنید. مسلما این کار می تواند برای افرادی که صبح زود از خانه بیرون می روند، یک روتین ساده و کاربردی باشد. اما انتقال نیروی بیش از حد برق به باتری کارایی آن را از بین می برد.

معمولا شارژرهای گوشی های جدید دارای سیستمی هستند که به طور اتوماتیک پس از 100 درصد شدن شارژ موبایل، روند انتقال نیرو را به اتمام می رسانند. اما گوشی پس از قطع اتصالات شارژر، کاهش شارژ خواهد داشت و دوباره برای پر شدن میزان ظرفیت باتری با شارژر ارتباط خود را ایجاد می کند. در نتیجه مرتبا باتری گوشی میان دو حالت 99 درصد شارژ و 100 درصد شارژ قرار گرفته و فشار زیادی را تا صبح تحمل می کند. به این ترتیب نیاز به تعمیر باتری گوشی سامسونگ وجود خواهد داشت. 

از قابلیت Power Saving استفاده کنید.

قابلیت Power Saving برای کنترل انرژی مصرفی موبایل طراحی شده است. فعال سازی این ویژگی می تواند برای افزایش طول عمر باتری موبایل کارساز باشد. بدین ترتیب گوشی شما میزان نیروی مصرفی  باتری را به طور کاملا خودکار مدیریت کند.

به خاموش بودن وای فای و بلوتوث گوشی دقت کنید.

وای فای و بلوتوث دو ویژگی کاربردی موبایل های امروزی هستند. اما روشن بودن دائمی چنین امکاناتی می تواند در مصرف بی رویه ی انرژی باتری نقش داشته باشد. اگر در طول روز نیازی به بلوتوث یا وای فای گوشی ندارید، حتما آن ها را خاموش کنید و اجازه دهید چند ساعتی گوشی استراحت کنید. از طرفی دقت داشته باشید که روشن بودن همزمان وای فای و اینترنت خط موبایل، فشار زیادی به باتری وارد خواهد کرد. اگر تنها از وای فای گوشی استفاده می کنید، بهتر است اینترنت خط موبایل را خاموش کنید.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید : روش‌های حل مشکل روشن نشدن وای فای موبایل سامسونگ

قابلیت Auto-Brightness را غیر فعال کنید.

یکی از قابلیت های جذاب گوشی های هوشمند، ویژگی Auto-Brightness است. با استفاده از این ویژگی می توانید شاهد فعالیت اتوماتیک گوشی باشید. این قابلیت باعث روشن ماندن دائمی سنسورهای گوشی و فعالیت مداوم پردازشگر اصلی آن می شود تا به نسبت میزان روشنایی محیطی که موبایل در آن قرار گرفته است، روشنایی نمایشگر دستگاه تنظیم گردد. در چنین شرایطی مصرف انرژی باتری نسبت به حالت نرمال افزایش چشم گیری خواهد داشت. بنابراین باید همواره خاموش کردن قابلیت Auto-Brightness را جدی بگیرید.

Auto-Brightness غیرفعال کردن

از حالت پرواز گوشی استفاده کنید.

استفاده از حالت پرواز یک راهکار ساده اما کاربردی برای استراحت گوشی و البته افزایش طول عمر باتری موبایل است. متاسفانه بسیاری از افراد بهره گیری از حالت پرواز را هنگام حضور در هواپیما یا جلسه های مهم کاری فراموش می کنند. اما با استفاده از این قابلیت می توانید به طور همزمان مزاحمت زنگ ها و پیام های گوشی رهایی بیایید و به سلامت باتری موبایل خود کمک کنید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *