اشتراک گذاری

تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ

در این مقاله، شما را با نحوه تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ آشنا می کنیم. این کار باید با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود  و تکنسین باید بتواند گوشی را به درستی عیب یابی کند. تعمیر اسپیکر موبایل سامسونگ و دیگر برندها روش های مختلفی دارد و از تعمیرات نرم افزاری تا ترمیم و تعویض قطعه را شامل می شود.

بر اساس منشأ خرابی این قطعه و ایرادات صدا، تکنسین یکی از روش های تعمیر بلندگوی گوشی سامسونگ را انتخاب کرده و اجرا می کند. در ادامه نکات بیشتری را در خصوص نحوه تعمیر اسپیکر گوشی Samsung و تعویض این قطعه به شما ارائه می دهیم. اما پیشنهاد می دهیم که برای ترمیم تخصصی و مطمئن، از همکاران ما در نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ

تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ در کدام موارد ضروری است؟

چه موقع باید اقدام به تعمیر بلندگوی موبایل سامسونگ کرد؟ پاسخ این سوال، بستگی به میزان و نوع آسیب دیدگی این قطعه دارد. اگر مدارها و بردهای داخلی آسیب دیده و اسپیکر به طور کلی از کار افتاده باشد، چاره ای جز تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ یا حتی تعویض آن نیست.

گاهی عملکرد اسپیکر با صداهای غیرعادی مثل صدای خش خش و … همراه است. این وضعیت اصلا خوشایند نیست و عموما ناشی از آسیب دیدگی مدارهای داخلی یا قطع شدن آنها و یا مشکلات نرم افزاری است. در این صورت باید اسپیکر به شکل دقیق عیب یابی شود تا بهترین روش تعمیراتی برای آن انتخاب گردد. اما گاهی صدا تنها هنگام اجرای یک برنامه خاص مختل می شود که نیاز به تعمیر سخت افزاری ندارد.

عیب یابی صحیح و تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ

عیب یابی صحیح دستگاه و کشف علت بروز اختلال در عملکرد اسپیکر، چندان پیچیده نیست و کاربر به خودی خود نیز می تواند برخی اقدامات مورد نیاز جهت عیب یابی را انجام دهد. بنابراین در صورتی که این اشکال در دستگاه شما ظاهر شده بهتر است پیش از تحویل آن به یکی از مراکز مجاز تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ آنرا تست و بررسی نمایید. جهت این کار دستورالعمل های زیر که توسط کارشناسان بخش تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ تدوین و گردآوری گشته اند را دنبال نمایید.

تعویض اسپیکر گوشی سامسونگ

در شرایطی که امکان تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ وجود نداشته باشد، باید این قطعه را تعویض کرد. تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ به ترتیب زیر انجام می شود:

  1. باز کردن قاب پشتی گوشی
  2. بیرون آوردن باتری موبایل
  3.  بیرون آوردن کارت حافظه و سیمکارت
  4. باز کردن پیچ های نگهدارنده فریم میانی و جدا کردن این بخش
  5.  باز کردن پیچ های نگهدارنده اسپیکر
  6. جداسازی اسپیکر آسیب دیده
  7. نصب بلندگوی جدید
  8. بستن تمامی پیچ ها و اتصالات اسپیکر گوشی سامسونگ
  9. بستن اتصالات و اجزا مطابق قبل و اطمینان از محکم بودن آنها
  10. روشن کردن گوشی و پخش یک فایل صوتی برای اطمینان از سالم بودن بلندگوی جدید  
تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ

تست اسپیکر گوشی سامسونگ

اگر با تست دستگاه متوجه شدید که هیچ صدایی از گوشی شما شنیده نمی شود این احتمال وجود دارد که شما از یک هدست یا وسیله دیگری استفاده کرده باشید که باعث ایجاد مشکل در بلندگو شده است. برای رفع این اشکال و اطمینان از علت آن هرگونه وسایل اضافی مورد استفاده همانند هدست را کنار بگذارید و یک پیام آزمایشی بر روی پست صوتی خود قرار دهید. در گام بعد می بایست پیام های پست صوتی خود را چک کرده و پیام آزمایشی را اجرا کنید. اگر صدای پیام را شنیدید، پس مشکل از هدست است و باید آن را تعویض کنید. در صورتی که صدای پیام را نشنیدید مرحله زیر را جهت ادامه تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ امتحان کنید.

در این مرحله می بایست یک کلیپ ویدئویی آزمایشی صدادار بسازید و صدای خود را به مدت چند ثانیه در آن ضبط نمایید. صدایی که ثبت نموده اید را بر روی بلندگوهای خارجی دستگاه اجرا کنید. اگر صدای آن را می شنوید پس بلندگو سالم است اما اگر صدایی شنیده نمی شود سعی کنید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید (توجه داشته باشید که پیش از این کار از اطلاعات گوشی خود بک آپ تهیه کنید زیرا ریست کردن دستگاه سبب حذف تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی می شود). در صورتی که اشکال پیش آمده، حتی با بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه ای نیز برطرف نشود احتمالاً اشکال پیش آمده سخت افزاری است و دستگاه می بایست توسط تعمیرکاران متخصص بررسی شود. جهت دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ می توانید به نمایندگی سامسونگ مراجعه کرده و در پارت تخصصی مربوطه حضور یابید.

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تعمیرات سامسونگ

نمایندگی سامسونگ در ایران امکانات خویش را همگام با موفقیت‌های اخیر کمپانی سامسونگ در ارائه محصولاتی با تکنولوژی‌های نوین و طراحی‌های منحصربه‌فرد توسعه بخشیده و در تلاش است تا با حرکت رو به جلو، رضایت بیش از پیش کاربران سامسونگ را کسب نماید. با توجه به پیشروی های مداوم این کمپانی و حضور طرفداران بیشمار و پروپاقرص محصولات سامسونگ در درون کشور، کارشناسان نمایندگی سامسونگ در ایران تمامی توان خویش را به کار بسته اند تا ارائه‌دهندۀ خدماتی در خور و شایسته نام این برند به ویژه در حوزه تعمیرات اسپیکر گوشی سامسونگ باشند.

شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی سامسونگ در ایران تخصصی ترین خدمات مرتبط با هریک از دستگاه های سامسونگ را دریافت دارید. تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ تنها یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز است. سایر خدمات و واحدهای تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی می شوند.

تعمیرات موبایل اپل / تعمیرات موبایل ایسوس / تعمیرات موبایل ایسر / تعمیرات موبایل فوجیتسو / تعمیرات موبایل لنوو / تعمیرات موبایل سونیتعمیرات موبایل پاناسونیک /تعمیرات موبایل شارپ / تعمیرات موبایل ال جی /تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل فوجیتسو  / تعمیر موبایل لنوو / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل شارپ / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل پاناسونیک /نمایندگی تعمیر گوشی

امتیاز شما به این نوشته