اشتراک گذاری

تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ

تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ جزو خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز سخت افزار ایران برای تعمیر یخچال سامسونگ است که توسط کارشناسان مجرب این مرکز انجام می شود. ترمودیسک جزو قطعات اصلی و کاربردی در یخچال است که خرابی آن می تواند مشکل ساز شود. برای تعمیر کردن ترمودیسک یخچال Samsung یا هر برند دیگری باید ابتدا با نقش این قطعه در یخچال، محل نصب و قرارگیری آن و مشکلات و نشانه های رایج خرابی این قطعه آشنا شد. ترمودیسک در بین ترموستات و المنت برفک زدای یخچال و روی یک اپراتور قرار دارد.

این قطعات کوچک موظف به راه اندازی یک سیستم برفک زدایی و دیفراست در یخچال هستند. این قطعه در مواردی که دمای اپراتوری که روی آن قرار گرفته به زیر منفی پنج درجه برسد، با راه اندازی جریان برق کویل سرمایشی دما را از منفی پنج درجه به مثبت پنج درجه می رساند. در واقع ترمودیسک با فرمان دادن به برد الکتریکی مانع برفک زدن یخچال می شود. در نتیجه اگر این قطعه دچار مشکل شود قطعا عملکرد یخچال نیز به مشکل بر می خورد و سرمای خود را از دست می دهد. در این مقاله به بررسی دلایل خرابی و نحوه تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ می پردازیم.

تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ در منزل

هزینه تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ

برآورد هزینه تعمیرات ترمودیسک به روند تعمیر این قطعه بستگی دارد. در درجه اول ممکن است تنها مشکل با یک برفک زدایی برطرف شود. اما در مواردی تعمیر کردن ترمودیسک یخچال سامسونگ پیچیده تر می شود و حتی ممکن است به تعویض این قطعه هم نیاز باشد. تفاوت در هزینه ها می تواند به نوع قطعه مورد استفاده شده نیز مربوط شود. استفاده از قطعات اصلی و اورجینال هزینه بیشتری دارد.

از طرف دیگر هزینه تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ به این مهم بستگی دارد که چه مشکلاتی در این دستگاه ها به وجود آمده و روند عیب یابی آن به شکل پیش می رود. مدل یخچال و تکنولوژی ساخت دستگاه مورد نظر نیز روی هزینه تعمیرات تاثیر خواهد داشت. در نهایت این که باید نوع و مدل ترمودیسک را در نظر گرفت. ترمودیسک هایی که در یخچال فریزرهای مختلف استفاده می شود با هم متفاوت اند و بسته به دستگاه قیمت آنها تعیین خواهد شد.

نشانه های خرابی ترمودیسک در یخچال های سامسونگ

برای تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ باید ابتدا نشانه های خرابی این قطعه را در نظر گرفت. زمانی که ترمودیسک دچار مشکل می شود معمولا تاثیر آن در دمای یخچال بروز می کند. برای مثال ممکن است یخچال بیش از حد سر شود یا این که بدنه دستگاه خصوصا موتور یخچال بیش از حد داغ شود.

از طرفی اگر یخچال فریزر سرما نداشته باشد، می توان خرابی ترمودیسک را هم در نظر گرفت. زمانی که ترمودیسک خراب می شود. معمولا دستگاه به درستی نمی تواند عمل یخ زدایی یا دیفراست را انجام دهد و ممکن است با برفک زدن یخچال، یخ زدن داخل دستگاه و یخ زدن لوله های پشت دستگاه مواجه شویم. در تمامی این موارد باید ترمودیسک بررسی و عیب یابی شود.

چرا ترمودیسک یخچال خراب می شود؟

علل خرابی این قطعه و نیاز به تعمیر ترمودیسک یخچال های سامسونگ معمولا به دلایل مختلفی مربوط می شود که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استهلاک و فرسودگی ترمودیسک به دلیل گذشت مدت زمانی زیاد از کارکرد آن
  • استفاده نادرست از یخچال
  • بروز مشکل در سیم کشی ها و اتصالات یخچال
  • خرابی هیتر المنت
  • نصب و جا به جایی غیر اصولی یخچال
  • قرار گرفتن یخچال در جای نامناسب
  • نوسانات برقی و عدم استفاده از محافظ مخصوص
  • تنظیم کردن یخچال روی دمای نامناسب
  • به هم خوردن تنظیمات دمایی یخچال
  • خراب شدن تایمر و به دنبال آن برفک زدن مداوم یخچال

نحوه عیب یابی ترمودیسک یخچال

برای تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ باید این قطعه به درستی عیب یابی شود. اول از همه این که عیب یابی تخصصی باید توسط مراکز تعمیرات یخچال انجام شود. اما برای تشخیص احتمال خرابی ترمودیسک باید این مشکلات رایج آن را در نظر گرفت. اگر اخیر متوجه سرمای بیش از حد دستگاه شده اید، بهتر است ابتدا دمای یخچال را چک کرده و آن را تنظیم کنید. اگر بعد از تنظیم دما باز هم سرمای درون یخچال بیش از حد بود باید ترمودیسک چک شود. از طرفی در یخچال های بدون برفک نباید هیچ گونه یخ زدگی یا برفکی وجود داشته باشد.

در صورت بروز مشکل در ترمودیسک گاهی اوقات حتی مواد غذایی درون یخچال نیز یخ می زند. بد نیست موتور یخچال را هم چک کنید و در صورتی که داغی آن بیش از اندازه بود برای عیب یابی ترمودیسک یا سایر قطعات به یک تعمیرکار یخچال مراجعه کنید. گاهی ممکن است مشکل از سایر قطعات مانند ترموفیوز یا سیستم برق یخچال بوده و ترمودیسک به تعمیر یا تعویض نیاز نداشته باشد. برای تشخیص قطعی خرابی ترمودیسک معمولا تعمیرکاران تعمیر یخچال سامسونگ از تست فنی این قطعه استفاده می کنند.

نحوه تست فنی ترمودیسک یخچال سامسونگ

 تست فنی این قطعه به این صورت است که ابتدا ترمودیسک را در دمای منفی پنج درجه سانتی گراد قرار می دهند. بعد از آن تعمیرکار با استفاده از ابزارهای تخصصی خود که یک اهم متر و لیزر است، جریان برق ترمودیسک را بررسی خواهد کرد. اگر با قرار دادن این ابزارها روی ترمودیسک دستگاه جریان برق در ترمودیسک را نشان دهد، می توان نتیجه گرفت که ترمودیسک سالم است و نیازی به تعمیر و تعویض آن نیست.

در نتیجه مشکلات مشاهده شده در یخچال به سایر قطعات آن مرتبط است. اما اگر جریان برقی در ترمودیسک نشان داده نشود، قطعا برای رفع مشکلات به وجود آمده در یخچال باید با تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ یا تعویض این قطعه مشکل به وجود آمده را برطرف کرد.

تعویض ترمودیسک یخچال سامسونگ

اگر بعد از عیب یابی و تست فنی یخچال مشخص شد که ترمودیسک آن معیوب است و از کار افتاده، قطعا برای رفع مشکل باید این قطعه را تعویض کرد. در واقع خرید یک ترمودیسک جدید و تعویض آن فرایندی است که برای تعمیر ترمودیسک یخچال سامسونگ انجام می شود. برای این منظور تعمیرکار ابتدا یخچال را از برق می کشد و سپس به محل نصب ترمودیسک می رود. ابتدا تعمیرکار روکش روی اپراتور را بر می دارد و سیم و اتصالات این قطعه را از آن جدا می کند.

در ادامه ترمودیسک معیوب را جدا کرده و قطعه جدید را جایگزین آن می کند. بعد از این باید مجددا اتصالات را به ترمودیسک جدید وصل کرده و روکش اپراتور را در جای خود قرار دهند. به این ترتیب مشکلات به وجود آمده در اثر خرابی ترمودیسک برطرف می شود. استفاده از یک قطعه اورجینال و سازگار با مدل یخچال اهمیت بسیار زیادی در روند تعمیر و تعویض ترمودیسک دارد.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *