اشتراک گذاری

فناوری QLED در تلویزیون های سامسونگ

یکی از اشکالات رایج در تلویزیون های سامسونگ و سایر تلویزیون های عرضه شده به بازار -که شکایت بسیاری از کاربران را در پی داشته است- بروز پیکسل سوخته در این دستگاه هاست. پیکسل سوخته که آز ان با نام های پیکسل مردگی، پیکسل داغ و… نیز یاد می شود از جمله مشکلات مطرح و رایجی است که احتمال دارد برای یک یا تعدادی از پیکسل های تلویزیون رخ دهد. هر پیکسل دارای سه یا در برخی موارد چهار ساب پیکسل می باشد که از ترکیب آن ها پیکسل نهایی حاصل می آید.

در صورتی که هر یک از این ساب پیکسل ها آسیب ببینند و یا در بخش مدارات الکترونیکی دچار مشکل شوند، مشکل خرابی پیکسل رخ می دهد. خرابی پیکسل خود را به شکل پیکسل کاملا ً خاموش، پیکسل سوخته، پیکسل سفید -یا به اصطلاح پیکسل داغ- و یا مشکلاتی دیگر نشان می دهد. کمپانی سامسونگ، در تلویزیون های جدید خویش درصدد رفع این اشکال برآمده و برای حل آن از فناوری QLED بهره جسته است. در بخش های آتی با فناوری QLED در تلویزیون های سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

فناوری QLED در تلویزیون های سامسونگ

فناوری QLED

نام فناوری QLED در واقع ترکیبی به دست آمده از Quantom dot + LED = QLED است. این تکنولوژی در اصل نسل سوم کوانتوم دات در تلویزیون های سامسونگ است که نسل قبلی آن در مدل های SUHD سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قابل مشاهده است و فناوری جدیدی نیست. البته مدل  های جدید QLED 2017 تفاوت های زیادی با نسل قبلی خود دارند. فناوری QLED در تلویزیون های سامسونگ با قرار دادن یک لایه یا یک فیلم از نقطه های کوانتومی روی نور پس زمینه یک پنل LED  معمولی کار می کند.

لایه مذکور متشکل از ذرات بسیار ریزی است که هر کدام از این ذرات با توجه به ابعادش (بین ۲ تا ۱۰ نانومتر)، نور جداگانه ای از خود ساطع می کند. ابعاد این ذرات، طول موج نور ساطع شده از آن ها را تعیین می کند و از این طریق رنگ های مختلف ایجاد می شوند. کمپانی سامسونگ مدعی است نقطه های کوانتومی می توانند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف تولید کنند. در نسل سوم تلویزیون های کوانتوم دات که QLED نامیده می شوند، ذرات تغییر یافته اند و حالا مجهز به هسته های آلیاژ فلزی جدید و بدنه ی فلزی شده اند. این تغییر باعث می شود رنگ ها واقعی تر تولید شوند و علاوه بر این، دقت رنگ ها در روشنایی زیاد بالاتر رود.

فناوری QLED و پایان پیکسل سوختگی‌

تفاوت عملکرد فناوری های OLED و QLED در یک آزمایش مورد بررسی قرار گرفته است. در این آزمایش یکی از بهترین تلویزیون‌های فناوری QLED در کنار OLED سامسونگ قرار گرفت. هردو دستگاه به یک کنسول بازی متصل شده و تنظیمات تصویر آنها نیز مشابه هم انتخاب شد. سپس شش نفر به مدت ۱۲ ساعت متوالی یک بازی دیجیتالی را روی این تلویزیون‌ها بازی کردند. نتیجه اما شگفت‌انگیز بود. پس از پایان بازی، وجود پیکسل سوختگی یا حک تصویر در چند نقطه از صفحه تلویزیون OLED به وضوح قابل مشاهده بود در حالی که هیچ اثری از این مشکل در تلویزیون QLED دیده نمی‌شد.

این نتیجه از آن رو بود که تمامی پیکسل‌های تشکیل دهنده در تلویزیون‌های مجهز به فناوری QLED بصورت همزمان مدیریت می‌شوند و به این ترتیب خصوصیاتی مانند حجم رنگ، تاخیر در واکنش و حداکثر روشنایی تصویر بصورت یکدست در همه جای نمایشگر دیده شده و به این ترتیب احتمال پیکسل سوختگی بسیار کم شود.

تعمیرات سامسونگ

تعمیرات سامسونگ یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و هوشمندانه ترین ابزارآلات عیب یابی انجام می‌پذیرد. در طول سالهای اخیر کارشناسان حاضر در نمایندگی سامسونگ در ایران به دلیل در اختیار داشتن تمامی امکانات ضروری این حوزه، نائل به بالاترین سطح کیفی خدمات پس از فروش و کسب بالاترین میزان رضایت مشتریان خود گشته اند. بخشی از خدمات این مرکز نیز در قالب مقالات و اخبار به کاربران گرامی ارائه می شود که در بخش های فوق نمونه ای از آن با عنوان فناوری QLED ارائه گردید.

در این مرکز امکانات و تجهیزات لازم جهت تعمیر و ترمیم تمامی دستگاه های معیوب سامسونگ فراهم گشته است از اینرو کاربران و دارندگان دستگاه های سامسونگ می توانند با بروز هر گونه اختلال در دستگاه های خویش به مرکز تعمیرات سامسونگ مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این حیطه را دریافت نمایند. تعمیرات سامسونگ در این مرکز دربردارندۀ تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری است که در فهرست خدمات پس از فروش این مرکز ذکر شده است.  واحدهای تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.

دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ – از جمله دارندگان تلویزیون هایی با فناوری QLED – می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد.

در سایر بخش های وب سایت، اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول قابل پیگیری است.

امتیاز شما به این نوشته