اشتراک گذاری

آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

آبخوردگی تلویزیون سامسونگ ، آب خوردگی پنل تلویزیون را می‌توان در زمره شایع‌ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه قلمداد کرد. اگرچه این اتفاق به‌خودی خود، سبب ایجاد اشکالاتی در دستگاه خواهد شد، لیکن مهم‌ترین مسئله در این میان، واکنش کاربر به این اتفاق است. به عبارتی دیگر، اگر چه آبخوردگی تلویزیون سامسونگ، ممکن است اشکالاتی را در این دستگاه بوجود آورد، ولی گاه روش‌های نادرستی که کاربر برای خشک کردن تلویزیون در پی می‌گیرد، سبب تشدید این اشکالات و غیرقابل تعمیر شدن آنها می‌گردد. بنابراین در صورت آبخوردگی تلویزیون Samsung توصیه می‌شود تنها روش‌هایی را برای خشک کردن دستگاه بکار گیرید که از کارامدی و صحیح بودن آنها مطمئن هستید.

اگر در ارتباط با بهترین روش‌ها اطلاعی ندارید، توصیه می‌شود در صورت آبخوردگی تلویزیون سامسونگ (چه کم و زیاد) هر چه سریع‌تر دستگاه را خاموش کرده و با کارشناسان تعمیرات تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید. تعلل در این مسئله و عدم مراجعه به مراکز تعمیر سبب سولفاته شدن قطعات تلویزیون و خرابی کامل آن می‌گردد.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

متأسفانه در صورت بالا بودن میزان آبخوردگی، امکان تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ وجود ندارد. ضمن آنکه، در غالب موارد به دلیل بی‌توجهی کاربران، و عدم مراجعه زودهنگام به تعمیرگاه، تعمیر پنل آبخورده تلویزیون، تنها با تعویض آن امکان امکان‌پذیر می‌گردد. تعویض پنل تلویزیون نیز هزینه بالایی می‌طلبد –چیزی حدود 70درصد از هزینه خرید یک تلویزیون- از همین رو غالب کاربران، خرید یک تلویزیون نو را به تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون ترجیح می‌دهند. رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می‌شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می‌شود که خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از رایج‌ترین آنها هستند.

البته در شرایطی که کاربر آگاهانه عمل کند و بلافاصله پس از آبخوردگی دستگاه، تلویزیون را خاموش کرده و به یکی از مراکز مجاز در حوزه تعمیر تلویزیون مراجعه کند، احتمال آنکه بتوان تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ را با موفقیت به انجام رساند بالاست. در این صورت توصیه می‌شود به مراکزی مراجعه شود که از تجهیزات پیشرفته جهت این کار نظیر بندیگ ماشین برخوردار باشند. با این وجود توصیه کلی کارشناسان تعمیرات تلویزیون سامسونگ آن است که از اسپری کردن مستقیم مایع پاک کنده روی صفحه‌نمایش تلویزیون خودداری کنید.

آبخوردگی تلویزیون سامسونگ به چه معناست؟

منظور از آبخوردگی تلویزیون سامسونگ، ورود رطوبت به این دستگاه –حالا به هر شکل و به هر میزان- است. مشکلاتی از قبیل شرجی بودن هوا، نفوذ مایعات در هنگام تمیز کردن پنل، ورود و خروج هوای مرطوب و ریخته شدن آب بر روی تلویزیون امکان سولفاته کردن دستگاه و برد را بسیار بالا می برد. در صورت خیس شدن تلویزیون می‌بایست بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنیم؛ ضمن آنکه بلافاصله آن را به مراکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیرات تلویزیون سامسونگ تحویل دهیم.

در صورتی که تلویزیون در زمان خیس شدن خاموش است آن را به همان حالت رها کرده و به هیچ عنوان روشن نکنیم زیرا پنل های ال سی دی و ال ای دی به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند. نکته آخر آنکه قویاً توصیه می‌شود جهت تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ از راهکارهایی چون سشوار کشیدن و انتقال حرارت به دستگاه خودداری کنید؛ چه این کار خرابی‌های پیش آمده در دستگاه را دوچندان می‌کند.

عیب‌یابی و تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

آبخوردگی تلویزیون سامسونگ سبب آسیب سه قطعه در تلویزیون – برد T CON، برد آدرس و فلت‌های انتقال‌دهنده سیگنال تصویر از برد آدرس به قسمت ماژور پنل تلویزیون- می‌گردد. در بخش ذیل اطلاعات مختصری در باب این سه قطعه ارائه می‌گردد.

  • در صورت خرابی برد تی کان، امکان تعویض این قطعه به دلیل جدایی آن از دیگر قسمت‌ها امکان‌پذیر است. (به دلیل آنکه ارتباط برد تیکان با دیگر بخش‌ها، توسط سوکت صورت می‌گیرد، امکان تعویض آن به آسانی امکان‌پذیر است).
  • تعمیر فلت‌های پنل در صورتی امکان‌پذیر است که خرابی پیش آمده به سطح انتقالی وارد نشده باشد، در غیر اینصورت فلت‌های پنل نیازمند تعویض خواهند بود.
  • وضعیت تعمیر برد آدرس با دو مورد پیش متفاوت است. زیرا بردهای آدرس به شکل برد های چند لایه طراحی می‌شوند و از سوی دیگر به دلیل اتصال به فلت های پنل، قابلیت تعویض آنها به سادگی وجود ندارد. به دلیل کمی فضا در این بخش، از بردهای چند لایه در بردهای آدرس استفاده می‌شود. ارتباط میان بخش‌های گوناگون برد در بسیاری موارد از راه PIN HOLE هایی صورت می گیرد که دو سمت برد را به هم متصل می کنند. در بردهای پیچیده‌تر این ارتباط از طریق لایه‌های میانی هم برقرار می‌گردد.

در هر حال در تعمیرات تلویزیون سامسونگ نیاز است تا کلیه بخش‌های مذکور بررسی شده و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر گردند. یکی از اقدامات انجام شده در ارتباط با تعمیر آب خوردگی تلویزیون، استفاده از پوشش سیلیکونی، ضد آب و ضد رطوبت بر روی قطعات حساس موجود در تلویزیون است. استفاده از این پوشش، قطعات آسیب‌پذیر را در برابر نفوذ آب مقاوم کرده و از وارد شدن آب به درون آنها ممانعت می‌کند.

نمایندگی رسمی سامسونگ

خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی سامسونگ منحصر به دستگاه و موردی خاص نیست و کلیه سرویس‌های مرتبط با محصولات سامسونگ را شامل می‌گردد. چیره‌دستی کارشناسان حاضر در نمایندگی رسمی Samsung در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی سامسونگ گردند. کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز سامسونگ با بهرهگیری از سالها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات سامسونگ را با قطعات اورجینال و مناسبترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

برخی از خدمات قابل دریافت با حضور در این مجموعه عبارتند از:فروش و تعمیر تبلت سامسونگ، تعمیر و فروش موبایل سامسونگ، تعمیر و فروش لپ تاپ سامسونگ، تعمیر و فروش پرینتر سامسونگ، تعمیر و فروش دستگاه کپی سامسونگ، تعمیر و فروش مانیتور سامسونگ، تعمیر و فروش تلویزیون سامسونگ، تعمیر و فروش دسکتاپ سامسونگ، تعمیر و فروش فکس سامسونگ، تعمیر و فروش تمامی لوازم خانگی سامسونگ و در نهایت ارائه سرویس‌های تعمیر در محل سامسونگ. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی سامسونگ جهت آسودگی خاطر هموطنان گرامی مشمول گارانتی و ضمانت است.

امتیاز شما به این نوشته

۲ پاسخ

  1. سلام تلویزیون بنده مدل اسمارت ۴۹ اینچ آب روی صفحه آن در قسمت پایین ریخته شد حالا بنده چند روز است که تلویزیون را خاموش کرده و از آن استفاده نمیکنم سوال من این است که بعد از گذشته دو روز می توانم تلویزیون را دوباره روشن کنم یا حتماً باید به تعمیرگاه مراجعه کنم خطرات بسیار جزئی و در جلو در قسمت پایین ریخته شد ممنون

    1. سلام دوست عزیز. دستگاه باید باز بشه و پنل تلویزیون توسط تعمیر کار بررسی بشه زودتر اقدام کنید ممکنه پنل تلویزیون بسوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *