اشتراک گذاری

بالا بردن عمر ظرفشویی

بالا بردن عمر ظرفشویی، تنها با رعایت کردن چند نکته ساده امکان پذیر است. با توجه به قیمت  سرسام آور لوازم خانگی و دشواری تعمیرات این دستگاه ها، بهتر است تا حد امکان از خرابی و آسیب دیدگی تجهیزات الکترونیکی خانگی جلوگیری کنیم. البته تیم تعمیر ماشین ظرفشویی در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، همواره تخصصی ترین خدمات را برای ترمیم و بهسازی این دستگاه به دارندگان آن ارائه می دهند. با این حال در ادامه این مقاله، نکات و ترفندهایی را برای بالا بردن عمر ظرفشویی به شما آموزش می دهیم، تا احتمال خرابی دستگاه را کاهش داده و استفاده بهتری از آن داشته باشید.

بالا بردن عمر ظرفشویی سامسونگ

ترفندهای بالا بردن عمر ظرفشویی سامسونگ

برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی، روش های بسیاری وجود دارد. اجرای این روش ها کمک می کند که علاوه بر استفاده طولانی مدت تر از ظرفشویی، عملکرد بهتری از آن دریافت کنید. به وضوح مشاهده می کنید که پس از رعایت نکات بالا بردن عمر ظرفشویی، کیفیت شستشو هم افزایش پیدا می کند. در ادامه، 9 نکته و ترفند برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی را به شما آموزش می دهیم که برای تمامی برندها کاربردی هستند.

۱. تمیز کردن بازوهای آبپاش

یکی از بهترین و موثرترین اقداماتی که می توانید برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی سامسونگ و دیگر برندها انجام دهید، تمیز کردن بازوهای آب پاش است. این بخش، آب را تحت فشار زیاد هم به ظرف ها و هم به سینی توزیع کننده مواد شوینده می رساند. انسداد بازوها با چربی و …، کیفیت کاری دستگاه را کاهش داده و موجب تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود. بهتر است با استفاده از آب گرم و صابون، بازوهای آب پاش را تمیز کنید.

۲. روشن کردن دستگاهِ خالی بطور دوره ای

یک اقدام مفید برای بالا بردن عمر ظرفشویی، روشن کردن دستگاه به صورت خالی است. هرچند وقت یک بار، با استفاده از تمیز کننده های ماشین ظرفشویی و برنامه دمای گرم، دستگاه را بصورت خالی روشن کنید.

۳. جلوگیری از ایجاد قارچ و بوی بد

این کار علاوه بر افزایش طول عمر ظرفشویی، به جلوگیری از ایجاد قارچ و بوی نامطبوع در آن نیز کمک می کند. پس از هر بار شستشوی ظروف، درب دستگاه را به مدت نیم ساعت باز بگذارید تا تمام رطوبت موجود درون دستگاه خشک شده و بوی بدی ایجاد نشود. همچنین بهتر است فیلترها را با دقت بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را تمیز یا تعویض کنید.

۴. استفاده از نمک مخصوص

تنها با استفاده از نمک متناسب با مدل ماشین ظرفشویی، می توانید عمر کاری این دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. خوشبختانه ماشین های ظرفشویی جدید، نشانگر سطح نمک دارند و می توان با استفاده از آنها، میزان نمک را به سادگی کنترل کرد.

۵. شستشوی باقیمانده مواد غذایی از روی ظروف

برای بالا بردن عمر ظرفشویی، بهتر است ظروف را تمیز کرده و بعد آنها را داخل ماشین بچینید. باقیمانده درشت مواد غذایی را از روی ظروف و کارد و چنگال پاک کنید تا موجب خرابی قطعاتی همچون آب پاش و … نشوند.

۶. چینش درست ظروف

چینش درست ظروف و قرار دادن هر ظرف در جای مخصوص خود نیز به افزایش عمر ماشین ظرفشویی کمک زیادی می کند. کارد ، قاشق و چنگال را در سبد اختصاصی قرار داده و ظروف بزرگتر را در پایین دستگاه قرار دهید .

۷. استفاده از روغن های مخصوص

نکته دیگر برای نگهداری از ماشین ظرفشویی، استفاده روغن های مخصوص این دستگاه است. این روغن ها دارای خواص مختلفی مانند ضد باکتری بودن ، از بین بردن بوی نامطبوع دستگاه و افزایش کارایی ظرفشویی هستند. ماشین را به صورت خالی و در کمترین تایم با چند قطره روغن لیمو، روغن درخت چای یا روغن اکالیپتوس روشن کنید؛ این کار به ضدعفونی کردن محیط داخلی ماشین هم کمک می کند.

۸. عدم خالی کردن ظروف بلافاصله بعد از اتمام کار دستگاه

یکی از راه های بالا بردن عمر ظرفشویی، این است که پس از شستشو و اتمام کار، چند دقیقه ای برای بیرون آوردن ظروف منتظر بمانید. فضای داخلی ماشین ظرفشویی بسیار گرم است و باعث خشک شدن سریع تر و بهتر ظروف می شود. بنابراین اجازه دهید ظروف ۱۰ دقیقه درون دستگاه باقی مانده و پس از ۱۰ دقیقه آنها را خارج کنید.

۹. سرویس ماشین ظرفشویی

در نهایت برای بالا بردن عمر ماشین ظرفشویی، بهتر است به صورت منظم این دستگاه را سرویس کنید. بدین منظور می توانید از تکنسین های مجرب تعمیرات ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *