اشتراک گذاری

تعمیر شیر برقی لباسشویی سامسونگ

پیش از پرداختن به روش‌های تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ، بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و کارکرد آن داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید وظیفه شیر برقی لباسشویی سامسونگ کنترل میزان آب ورودی به ماشین لباسشویی، در حین شستشو است. شیرهای بکاررفته در ماشین‌های لباسشویی به طور کلی مشتمل بر دو قسم شیر برقی آب سرد و شیر برقی آب گرم هستند که البته ماشین لباسشویی‌هایی که جدیداً طراحی و تولید می‌شوند تنها یک شیر برقی آب سرد دارند.

در این مدل از ماشین های لباسشویی آب گرم مورد نیاز جهت شستشوی البسه نه از طریق ورودی شیر آب گرم، بلکه از طریق گرم کردن آب توسط هیتر تأمین می‌شود. این مسئله سبب شده تا در ماشین های لباسشویی جدید نیازی به شیربرقی مجزا جهت ورود آب گرم نباشد. باید توجه داشت که این قطعه از ماشین لباسشویی نیز همچون سایر قطعات گاه دچار خرابی شده و نیازمند تعمیر می‌گردد. خرابی شیر برقی لباسشویی عموماً در شیر آب سرد و به دلیل یخ‌زدگی‌ آب موجود در مسیر آن اتفاق می‌افتد. در این وضعیت آب موجود در در لوله‌ها یخ زده، منبسط می‌شود و باعث ایجاد نشتی در شیر برقی میگردد.

تعمیر شیر برقی لباسشویی سامسونگ

علائم خرابی شیر برقی لباسشویی سامسونگ

در صورت مواجهه با اشکال در عملکرد لباسشویی و عدم اطمینان از بروز خرابی در شیر برقی لباسشویی سامسونگ، می‌توانید از روش های ارائه شده در بخش زیر جهت تست این قطعه یعنی شیر برقی ماشین لباسشویی- و اطمینان از خرابی آن استفاده نمایید. در مرحله نخست منبع و منشا نشتی آب را مشخص نمایید.

در صورتی که نشتی آب مربوط به قسمت پشتی و زیر ماشین لباسشویی بود پس به احتمال زیاد اشکال پیش امده مربوط به شیر برقی است و می‌بایست جهت تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی سامسونگ اقدام کرد. (به ویژه اگر لاستیک درب سالم است و نشتی ندارد). مورد دیگری که می‌بایست بررسی گردد زمانی است که نشتی آب اتفاق می‌افتد. اگر نشتی آب هنگام آبگیری اتفاق می‌افتد حتماً اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شیر برقی است. متقاضیان سرویس های مرتبط با این بخش از دستگاه می‌توانند با مراجعه به این مرکز و یا از طریق تماس با واحد پشتیبانی، تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیر، فروش و ترمیم از جمله تعویض و تعمیر لباسشویی سامسونگ را دریافت نمایند. اگر به هر دلیل قصد دارید تعویض این قطعه و تعمیر آن را خودتان انجام دهید، آموزش‌های ارائه شده در بخش زیر می‌تواند راهنمای شما باشد.

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

ابزاری که جهت تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی Samsung مورد نیاز است عبارتند از: شیر برقی جدید، پیچ گوشتی و انبردست. بنابراین پیش از آغاز این ابزار را تهیه کنید. پس از تهیه این ابزار مراحل زیر را دنبال کنید:

1. قطع ارتباط دستگاه با برق:

پیش از هر کاری دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بکشید.

2. تشخیص نشتی آب شیر برقی لباسشویی سامسونگ:

در این مرحله می‌بایست پیچ‌های پنل موجود در پشت (در برخی مدل‌ها در کنار هم هستند) را باز نمایید و پنل را به سمت عقب بکشید تا خارج شود. با برداشته شدن پنل می‌توانید شیرهای برقی را ببینید. (یک شیر آب گرم و یک شیر آب سرد). توجه داشته باشید که در این شیرها، فیلتر شیر برقی معمولاً قرمز رنگ است. شیربرقی آب گرم و سرد در برخی از مدلهای لباسشویی متصل به هم است. جهت تشخیص نشتی آب می‌توانید به اطرف شیر برقی لباسشویی سامسونگ دست بزنید. در صورت مشاهده رسوب نیز می‌توان پی به نشتی آب در آن قسمت برد.

3. خارج کردن شیر برقی مستهلک:

نخستین گام جهت خارج کردن شیر برقی مستهلک، جداسازی اتصالات برقی ماشین لباسشویی (دسته‌سیم‌ها) است. برای این کار می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده نمایید. در مرحله بعد می‌بایست شیلنگ‌هایی را که به شیر برقی وصل هستند جدا کنید. برای این کار می‌توانید از انبردست استفاده کنید و شیلنگ‌ها را با کمی نیروی دست خارج کنید. پس از جدا کردن اتصالات برقی و آبی شیر برقی، می‌بایست شیر برقی لباسشویی سامسونگ را از بدنه دستگاه جدا کنید. برای جداسازی شیر برقی، به شیوه اتصال شیر برقی توجه نمایید تا راه آن را پیدا کنید. (در مدل‌های مختلف لباسشویی شیوه این کار متفاوت است).

4. جا دادن شیر برقی جدید:

پس از آنکه شیر برقی مستهلک را خارج کردیم (مرحله پیش)، در این مرحله می‌توانیم شیر برقی جدید لباسشویی را جا دهیم. پس از این که شیر برقی لباسشویی سامسونگ را جا دادید، شیلنگ‌ها و اتصالات برقی را مثل قبل نصب کنید. در انجام این کار دقت نمایید تا با مشکلی برخورد نکنید. سپس پنل لباسشویی را نصب کنید تا دستگاه آماده به کار شود.

نمایندگی مجاز سامسونگ 

نمایندگی سامسونگ در تهران و شهرستان ها ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان محترم است. متقاضیان این دو سرویس می توانند پس از مراجعه به نمایندگی اصلی سامسونگ در تهران و حضور در پارت تخصصی مربوطه، سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند.

نمایندگی Samsung  در تهران و شهرستان ها با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کمپانی سامسونگ فراهم گشته است. نمایندگی سامسونگ در تهران در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های سامسونگ و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش و تعمیر کلیه محصولات سامسونگ است.

5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *