اشتراک گذاری

چطور مشکل کم نور شدن تبلت را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلات نه چندان رایجی که در برخی از برندهای تبلت خصوصا تبلت های برند لنوو مشاهده می شود، مشکل کم نور شدن تبلت است. در این حالت صفحه نمایش تبلت سفید یا کم نور می شود. معمولا بروز این مشکل به یک ایراد نرم افزاری یا به هم ریختن تنظیمات نور نمایشگر تبلت مربوط می شود.

قطعا کم نور بودن صفحه نمایش تبلت می تواند به میزان زیادی مشکل ساز شود و کار با تبلت را برای کاربران سخت کند. بسته به دلایل مختلفی که می تواند موجب کم نور شدن صفحه تبلت شود، می توان از روش ها و راه حل هایی نیز برای رفع این مشکل استفاده کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بررسی دلایل کم نور شدن تبلت، به بررسی راه حل هایی جهت رفع این مشکل بپردازیم.

دلایل کم نور شدن تبلت

دلایل کم نور شدن تبلت

همانطور که پیش از این هم گفته شد، به صورت عمده دلیل کم نور شدن نمایشگر تبلت ها بروز یک سری مشکلات نرم افزاری و به هم خوردن تنظیمات است. برای مثال ممکن است در بخش تنظیمات نور صفحه را روی حالت کم قرار داده باشید. در صورت انتخاب حالت ذخیره انرژی یا تنظیم خودکار نور صفحه نیز ممکن است نور نمایشگر کم شود. یک دلیل دیگر نصب یک برنامه ایراد دار است.

در واقع بعد از این که یک برنامه جدید روی تبلت نصب شده است، مشکل کم نور شدن صفحه بروز می کند. دلیل بعدی برای کم نور شدن تبلت، کم بودن فضای ذخیره سازی است. آپدیت نبودن سیستم عامل، ویروسی شدن تبلت، وجود بدافزارها روی سیستم و مواردی از این دست هم می توانند همگی موجب کاهش نور و روشنایی صفحه نمایش شود. در نهایت این که اگر ایراد نرم افزاری نباشد، وجود یک مشکل سخت افزاری که عموما در ال سی دی تبلت است می تواند موجب کاهش نور صفحه نمایش تبلت مورد نظر شود.

روش های رفع مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تبلت

بررسی تنظیمات نور صفحه

در قدم اول به بخش تنظیمات روشنایی صفحه تبلت مراجعه کنید و مطمئن شوید که تنظیماتی که در این بخش اعمال شده دلیل کم نور شدن تبلت مورد نظر نیست. چک کنید که حالت ذخیره انرژی را فعال نکرده باشید یا این که نور صفحه را روی حالت کم تنظیم نشده باشد. وارد برنامه پاور تبلت شوید و در بین گزینه قسمت tools را انتخاب کنید. به این ترتیب یک صفحه جدید برای شما باز می شود که در آن بخش باید گزینه protective glasses را روی حالت Enable قرار دهید.

روش های رفع مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تبلت

خالی کردن فضای حافظه

اگر حافظه تبلت پر باشد نیز ممکن است نور صفحه نمایش تبلت کم شود. خصوصا در مواردی که نور تغییری نکرده و تنها نمایشگر سفید شده است، احتمال زیاد مشکل دستگاه پر بودن حافظه آن است. در نتیجه برای رفع مشکل کم نور شدن تبلت باید حافظه آن را خالی کرد و با ایجاد فضای اضافه بیشتر، مشکل نور صفحه نمایش تبلت را برطرف کرد.

بهتر است به سراغ برنامه ها و فایل های بدون استفاده در تبلت بروید و با پاک کردن آنها فضای آزاد بیشتری را ایجاد کنید. از طرفی می توانید با پاک کردن حافظه کش تبلت، به عملکرد بهتر آن کمک کنید.

بروز رسانی سیستم عامل

اگر سیستم عامل نصب شده روی تبلت قدیمی است و نیاز به آپدیت شدن دارد، می توان با به روز رسانی کردن آن مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تبلت را برطرف کرد. زمانی که سیستم عامل را به روز رسانی می کنید تمامی تنظیمات تبلت نیز آپدیت می شود و در نتیجه اگر به دلیل هر گونه به ریختگی تنظیمات یا باگ نرم افزاری در سیستم صفحه نمایش کم نور شده باشد، با این کار مشکل برطرف خواهد شد. با کم نور شدن تبلت اگر سایر روش ها نتیجه بخش نبود، حتما آپدیت کردن سیستم عامل را در نظر بگیرید.

حذف برنامه های معیوب

اگر بعد از نصب یک برنامه جدید با مشکل کم نور شدن تبلت مواجه شده اید، بهتر است برنامه ای که اخیرا نصب کرده اید را حذف کرده و تبلت را ریستارت کنید. مجددا نور صفحه را بررسی کنید. به احتمال زیاد بعد از حذف برنامه مشکل نور صفحه نمایش تبلت نیز برطرف خواهد شد.

ویروس کشی تبلت

اگر ویروسی شدن تبلت یا نفوذ بدافزارها دلیل بروز مشکل کم نور شدن تبلت باشد، می توان با استفاده از یک آنتی ویروس کارامد تبلت را اسکن کرد. بعد از اسکن کامل دستگاه در صورت وجود هر گونه ویروس و بدافزار می توان با حذف آنها مشکلات به وجود آمده در تبلت از جمله کم نور شدن صفحه نمایش تبلت را برطرف کرد.

ریست فکتوری کردن تبلت

آخرین گزینه برای رفع مشکلات نرم افزاری و باگ های سیستم که موجب کم نور شدن تبلت شده اند، ریست فکتوری کردن آن است. با ریست فکتوری کردن تبلت به تنظیمات کارخانه باز می گردد و تمامی مشکلات احتمالی برطرف می شود.

برای ریست فکتوری کردن تبلت بهتر است از داده های آن یک فایل بکاپ تهیه کرده و سپس از قسمت تنظیمات دستگاه، تبلت را ریست فکتوری کنید. به این ترتیب تمامی تنظیمات به حالت پیش فرض بر می گردد و در صورتی که مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تبلت به دلیل به هم خوردن تنظیمات باشد با این کار برطرف می شود.

تعمیرات سخت افزاری تبلت

در نهایت این گزینه نیز وجود دارد که هیچ ایراد نرم افزاری در تبلت وجود نداشته باشد و کم نور شدن تبلت تنها به دلیل بروز مشکلات سخت افزاری باشد. مشکلات سخت افزاری را می توان در خرابی ال سی دی، مشکلات مادربرد یا سایر قطعات دنبال کرد. در نتیجه باید برای عیب یابی تخصصی و دقیق دستگاه به یک مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کرد تا کارشناسان مرکز با بررسی دستگاه تعمیرات سخت افزاری مورد نیاز را انجام دهند.

ممکن است برای رفع مشکل تبلت به تعمیر و تعویض ال سی دی تبلت نیز احتیاج باشد. نمایندگی سامسونگ در مرکز سخت افزار ایران به عنوان یک مرکز تعمیرات تخصصی معتبر می تواند در زمینه تعمیرات حرفه ای انواع تبلت سامسونگ خدمات مورد نیاز کاربران را ارائه دهد.

5/5 (1 امتیاز)

۲ پاسخ

  1. سلام من یه گوشی وانپلاس نورد n100داذم دو هفته هست گرفتم گاهی اوقات نور به شدت کم میشه و باید گویشی رو ریست کنم و الا اصلا نورسی به حالت اول بر نمی‌کرده حتی دستی چی کار کنم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *