اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر

واحدی که وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر کامپیوتر را بر عهده دارد کارت گرافیک GPU است. بروز خرابی در کارت گرافیک کامپیوتر به دلیل ارتباط مستقیم عملکرد این قطعه با صفحه نمایش کامپیوتر، می بایست به سرعت مرتفع گردد زیرا وجود اشکال در آن عملاً دستگاه را بلااستفاده می کند. تجربه ثابت کرده یکی از اصلی ترین علل بروز خرابی در کارت گرافیک و البته سایر قطعات سخت افزاری، حرارت و رطوبت ناسازگار با دستگاه است. قرار گرفتن دستگاه در موقعیتی با درجه حرارت نامناسب، باعث خرابی مهمترین قطعه کارت گرافیک یعنی GPU میگردد. علاوه بر این در چنین شرایطی احتمال جداشدگی برد و خرابی IC نیز وجود دارد. در هر حال توصیه می‌شود با شناخت صحیح سازوکار کارت گرافیک کامپیوتر، از پیش آمدن شرایطی که سبب خرابی آن می‌گردد پیشگیری نمایید.

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر

خدمات تخصصی نمایندگی سامسونگ: تعمیر تجهیزات کامپیوتر

نشانه‌های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر

نشانه های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • با وجود روشن بودن کامپیوتر تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  • وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  • در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک کامپیوتر شما آسیب دیده است.
  • در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط کامپیوتر (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط کامپیوتر کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک کامپیوتر به وجود آمده است.
  • موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد کامپیوتر باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر واقع در مرکز تعمیرات کامپیوتر سامسونگ مراجعه نمایید.

تعویض و تعمیرات کارت گرافیک کامپیوتر

اگر از کاربران کامپیوترهای سامسونگ هستید می‌توانید با حضور در مرکز تعمیرات سامسونگ سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر سامسونگ را دریافت نمایید. در صورتی که امکان جابجایی و تحویل دستگاه به تعمیرگاه را ندارید، توصیه ما به شما استفاده از سرویس تعمیر در محل کامپیوتر است. در این سرویس نیز امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک وجود دارد.

کارشناسان مرکز تعمیرات کارت گرافیک کامپیوتر قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را  به صورت حرفه‌ای بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد انجام می دهند. باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. برای این کار، کادر فنی مرکز تعمیرات کارت گرافیک کامپیوتر، دستگاه را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine”  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

تعمیر کامپیوتر سامسونگ

بروز اشکال در سیستم کامپیوتری سبب می‌گردد تا کاربر به ناچار، دستگاه خود را جهت تعمیر، به یکی از مراکز تعمیر کامپیوتر تحویل دهد. آنچه که در این میان مهم است تحویل کامپیوتر به مرکزی مجاز و استاندارد است. مرکزی که هم از تجهیزات این حوزه برخوردار باشد و هم کارشناسان فعال در آن تخصص و مهارت لازم را داشته باشند. عدم توجه به این نکات و مراجعه به مراکز موجود در سطح شهر، سبب می گردد تا دستگاه به دست تعمیرکارانی نابلد و با روش هایی ناکارامد تعمیر گردد و در نهایت با ایراداتی دوچندان تحویل داده شود. جهت پیشگیری از این امر، مرکز تعمیر کامپیوتر سامسونگ در صدد برآمده تا تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز در حوزه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر –ازجمله تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر- را به مراجعان خویش ارائه دهند.  شما کاربران گرامی می توانید در صورت نیاز به خدمات مرتبط با تعمیر کامپیوتر سامسونگ به این مرکز مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز خویش را دریافت نمایند.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی  تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی  تعمیرات سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد. دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *