اشتراک گذاری

کمپرسور کولر گازی سامسونگ

کمپرسور کولر گازی سامسونگ از هر نوعی که باشد، در صورت بروز خرابی، عملکرد کل دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و عملاً آنرا بدل به محصولی بی‌مصرف می‌کند. به دلیل اینکه خرابی‌های پیش آمده در کمپرسور عموماً غیرقابل تعمیر هستند، توصیه می‌شود در صورت بروز اشکال در کمپرسور، صرفاً با نمایندگی‌های مجاز و مراکز استاندارد در حوزه تعمیر کولرگازی تماس بگیرید. توجه به این مسئله سبب می‌گردد تا تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ، صرفاً پس از اطمینان از خرابی این قطعه و عدم امکان تعمیر آن انجام پذیرد.

کمپرسور کولر گازی سامسونگ

انواع کمپرسور کولرگازی سامسونگ

کمپرسور یکی از قطعات اصلی به کاررفته در کولرهای گازی امروزی است که کار هدایت گاز به سمت کندانسور را برعهده دارد. کمپرسور در واقع دستگاهی مکانیکی است که فشار گاز موجود در کولرگازی را افزایش و حجم آن را کاهش می‌دهد. در حال حاضر بسته به شرایط آب و هوایی، سه نوع کمپرسور در کولرهای گازی به کار می‌رود که عبارتند از:

  • کمپرسور پیستونی (Reciprocating) که مناسب برای نواحی گرم نظیر جنوب ایران است 
  • کمپرسور روتاری (Rotary) که مناسب برای مناطقی با آب و هوای سرد است 
  • کمپرسور اسکرال (Scroll) که معمولاً در کولرهایی با سیستم خنک‌کنندۀ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند 

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی سامسونگ

خرابی کمپرسور کولر گازی سامسونگ، همچون سایر خرابی‌های احتمالی، علائمی دارد که در بخش زیر به برخی از شایع‌ترین آنها اشاره خواهد شد.

پریدن فیوز

در صورتی که پس از روشن کردن کولرگازی و شروع به کار فن داخلی، کار کردن کمپرسور، به اصطلاح سبب پریدن فیوز می‌گردد.

روشن شدن فن بیرونی و کار نکردن کمپرسور

در صورتی که فن بیرونی دستگاه، یعنی فن یونیت خارجی اسپلیت روشن می‌شود اما کمپرسور کولر گازی کار نمی‌کند احتمالا نیاز است تا تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ انجام شود.

عدم تولید سرمای کافی

در صورتی که از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن (که مثلاً یک کولر گازی ۱۲ هزار برای یک ساختمان ۱۰۰ متری نصب نشده باشد) اطمینان دارید اما کولرگازی هوای سرد کافی تولید نمی‌کند احتمالاً نیاز است تا جهت تعویض کمپرسور کولرگازی سامسونگ دست به کار شوید.

در صورت بروز چنین مشکلاتی باید قبل از تست کمپرسور قطعات سر راه کمپرسور تست شود و درنهایت اقدام به تست و تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ کنید. در صورت مشاهده موارد فوق می‌بایست درستی برق ترمینال کندانسور چک شود. در صورتی که برق ترمینال کندانسور به درستی تأمین می‌شود می‌بایست در کنتاکتور تست گردد و از انتقال جریان به خازن اطیمنان حاصل شود. نهایتاً باید خازن را تست کرده و مطمئن شد که خازن سالم است و جریان کامل به کمپرسور منتقل می‌شود.

تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ

تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ همچون سایر سرویس‌های مرتبط با این دستگاه، مراحل خاص خود را دارد که در بخش زیر به آنها اشاره خواهد شد. توصیه می‌شود در صورت بروز خرابی در این قطعه، سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض آن صرفاً توسط کارشناسان مجرب تعمیر کولر گازی انجام پذیرد.

تهیه کمپرسور سازگار با دستگاه

مهم است در زمان تهیه کمپرسور به مدل دستگاه خود توجه کنید. قطعه ای که می خرید، باید کاملاً از نظر ظاهری و فنی با کولر گازی تطابق داشته باشد.

قطع برق کمپرسور

برق سیستم را کاملاً قطع کنید و از کار کردن با سیستمی که برق در آن جریان دارد جدا خودداری کنید.

تخلیه گاز سیستم

گاز سیستم را تخلیه نمایید. پس از تخلیه گاز سیستم، لوله رفت‌وبرگشت را باز کنید تا از عدم وجود گاز در سیستم مطمئن گردید. (توجه: اگر در هنگام جوشکاری گازی در سیستم وجود داشته باشد با باز شدن سر کمپرسور تمامی مواد ذوب‌شده را به سمت صورت شما پرتاب خواهد کرد).

آماده‌سازی کمپرسور

پیش از تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ اگر کندانسور در ارتفاع نصب‌شده است حتماً آن را به‌جای مطمئن منتقل کنید. تا در ادامه کار به مشکل بر نخورید.

باز کردن کندانسور

پس از انتقال کندانسور (کمپرسور) به یک مکان مطمئن، قاب کندانسور را به طور کامل باز کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌گونه آسیبی حین جوشکاری به این سیم وارد نشود. بعد از گشودن قاب به‌وسیله حوله خیس یا دستمال خیس تمامی عایق‌های اطراف کندانسور را بپوشانید.

جوشکاری و باز کردن سره لوله کمپرسور

در این مرحله می‌بایست به‌وسیله هوا، گاز لوله‌های متصل به کمپرسور را که یکی به بالای اکومولاتور و یکی به بالای کمپرسور متصل است را، جدا نمایید. (نکته مهم: در حین کار دقت نمایید که آسیبی به لوله منتهی به کمپرسور وارد نشود. پس از گشودن جوش‌ها و رهاسازی آن‌ها، تا خنک شدن لوله‌ها صبر کنید و یا به‌وسیله دستمال مرطوب از حرارت لوله‌ها بکاهید).

بیرون کشیدن کمپرسور

پس از باز کردن جوش کمپرسور، ۳ عدد پیچی که روی پایه‌های کمپرسور بسته‌شده را باز نمایید. برای باز کردن پیچ پشت کمپرسور کولر گازی سامسونگ از آچار تخت یا ترجیحاً آچار بکس استفاده کنید. بعد از باز کردن پیچ پایه، کمپرسور را به‌آرامی خارج کنید. وقتی کمپرسور قدیمی خارج شد باید کمپرسور جدید را جایگزین کنید ولی قبل از جایگذاری آن حتماً لاستیک لرزه‌گیر پایه‌ها را نصب کنید. اگر لاستیک‌ها نصب نشوند بعد از مدتی کمپرسور علاوه بر صدای زیاد به دلیل لرزش و جابجایی زیاد به لوله‌های اطراف صدمه می‌زند.

تست موقتی کمپرسور

تست کمپرسور می‌بایست پیش از جوشکاری آن انجام شود تا قبل از جوشکاری امکان تعویض کمپرسور وجود داشته باشد. برای تست آن کافی است که کمپرسور را در جای خود نصب‌ کنیدو سوکت برق را جایگذاری نمایید. پس از این کار، کولر را روشن کنید و دهش و مکش کمپرسور کولر گازی سامسونگ را با دست تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. (نکته مهم: انگشت خود را جلوی دهش کمپرسور قرار دهید و از دهش آن مطمئن شوید (به‌هیچ‌وجه بیش از ۳ ثانیه این کار را ادامه ندهید) و برای مکش نیز همین کار را تکرار کنید).

مرکز تعمیرات کولر گازی

مرکز تعمیرات کولر گازی با تجهیز فضای خویش به پیشرفته ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر و حضور زبده ترین کارشناسان تعمیر، توانسته است بالاترین سطح کیفی خدمات را به کاربران خویش ارائه نموده و نیازهای آنان را برطرف سازد. شکیبایی و تخصص بالای کارشناسان در حین کار و ارائه‌ راهنمایی‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از دلایل موفقیت مرکز تعمیرات سامسونگ در خدمات ‌رسانی بوده‌ است.

کاربران گرامی با مراجعه به مرکز تعمیرات کولر گازی می‌‌توانند ضمن بهره‌ مندی از خدمات ارائه شده در حوزه تعمیر –نظیر تعمیر و تعویض کمپرسور کولر گازی سامسونگ-، با به‌کارگیری مشاوره ‌ها و راهنمایی های کارشناسان و متخصصانِ حاضر در این مجموعه بهترین تصمیمات را در زمینه خرید کولر گازی اتخاذ کنند. به منظور ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، مدیریت این مرکز، ساختار درونی این سازمان را به پارتهای متعدد تقسیم نموده است. در هر پارت تیمی از زبده ترین کارشناسان تعمیر کولر گازی حضور داشته و خدمات مورد نیاز را به کاربران گرامی ارائه می دهند.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی  تعمیرات سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.

دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در نمایندگی سامسونگ و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *