اشتراک گذاری

کمپرسور یخچال سامسونگ

کمپرسور یخچال سامسونگ، مجموعه‌ای مکانیکی متشکل از پیستون، میلنگ و سوپاپ‌ها است که وظیفه فشرده‌سازی گاز موجود در یخچال را برعهده دارد. در سالهای اخیر کمپرسور یخچال فریزرها تغییرات زیادی داشته است و قسمت الکتریکی آنها اینورتری یا موتور خطی شده‌ است. علت اینکه یخچالی موادغذایی را گرم و خراب می‌کند، می‌تواند ناشی از خرابی این قطعه –یعنی کمپرسور- باشد. در صورت خرابی کمپرسور، یخچال عملاً بدل به ابزاری بی‌مصرف خواهد شد و توانایی ارائه سرویس را نخواهد داشت. توصیه می‌شود در صورت بروز خرابی در کمپرسور یخچال سامسونگ، بلافاصله با کارشناسان یکی از مراکز استاندارد در حوزه تعمیر یخچال تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به تعویض کمپرسور یخچال را ثبت نمایید.

کمپرسور یخچال سامسونگ

قطعات کمپرسور یخچال سامسونگ

تمامی کمپرسورها در یخچال های برندهای مختلف، از قطعات زیر تشکیل شده اند:

حسگر دما

حسگر دما یا ترمیستور، یکی از مهم ترین اجزای موتور یخچال است که عملکرد آن شبیه به یک صفحه کنترل است. نشانه اصلی خرابی این قطعه این است که یخچال اتومات نمی کند و دمای آن بیش از بالا یا پایین است.

لامپ یخچال

لامپ یخچال مستقیما داخل کمپرسور نیست. اما جالب است بدانید که برای تعمیر کمپرسور یخچال سامسونگ و دیگر برندها، لامپ را نیز به عنوان یکی از اجزای مهم بررسی می کنند.

فن

یکی دیگر از اجزای کمپرسور یخچال samsung، فن است. فن مسئول کاهش دمای موتور است و اگر درست کار نکند، خطر سوختن موتور یا همان کمپرسور بسیار بالا خواهد بود.

دلایل خرابی کمپرسور یخچال فریزر سامسونگ

گرمای بیش از حد

دمای بالا و غیر استاندارد، یکی از عوامل مهمی است که موجب خرابی و حتی سوختن کمپرسور یخچال سامسونگ می شود. افزایش دمای موتور از حد استاندارد، می تواند نشان دهنده خرابی فن باشد. همچنین اگر محل نصب یخچال مناسب نبوده و هوا در اطراف آن جریان نداشته باشد، دمای موتور افزایش پیدا می کند.

آلودگی

وجود آلودگی و گرد و خاک گرد در اطراف موتور، به این قطعه آسیب می رساند. تجمع گرد و خاک مثل عایق عمل کرده و مانع از خنک شدن کمپرسور یخچال سامسونگ می شود. در نتیجه ممکن است دمای این قطعه بالا رفته و مشکلاتی را در روند کاری یخچال ایجاد کند.

عیب‌یابی و تعمیر کمپرسور یخچال سامسونگ

در بخش زیر برخی از شایع‌ترین اشکالات پیش آمده در کمپرسور یخچال و شیوه رفع آنها با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته شده است. توصیه می‌شود در صورت مشاهده اشکالات زیر در کمپرسور یخچال، با کارشناسان مرکز تعمیر کمپرسور یخچال سامسونگ تماس گرفته و اشکالات پیش آمده در یخچال را با آنها درمیان بگذارید.

پایین بودن درجه خنکی یخچال

یکی از نشانه‌های معمول در خرابی کمپرسور یخچال سامسونگ، پایین بودن درجه خنکی هوای درون یخچال است. جهت اطمینان از وجود چنین اشکالی می‌توان تست کمپرسور را انجام داد. تست این بخش نیاز به حضور کارشناسان تعمیر کمپرسور یخچال سامسونگ دارد و انجام آن توسط کاربران عادی امکان‌پذیر نیست.

کمپرسور پر سر و صدا یخچال

کمپرسور یخچال سامسونگ معمولاً در حین کار صدایی ندارد، از این رو شنیده شدن صدای نابهنجار از این قطعه را می‌توان نشانه‌ای دال بر وجود خرابی در آن دانست. کافی است رد صدای شنیده شده را بگیرید تا متوجه شوید که آیا این صدا مربوط به کمپرسور یخچال سامسونگ است یا خیر.

این مقاله را از دست ندهید: علت خالی شدن گاز یخچال سامسونگ چیست؟

از کار افتادن فن خنک‌کننده یخچال فریزر

فن کمپرسور یخچال سامسونگ، قطعه‌ای حیاتی در ساختار این سیستم است و وجود آن برای خنک‌سازی سیستم و جلوگیری از تولید گرمای بیش از حد ضروری است. اگر فن متوقف شود، صداهای نابهنجاری از یخجال فریزر شنیده خواهد شد. توصیه می‌شود اشکالات پیش آمده در فن کمپرسور یخچال سامسونگ بلافاصله رفع گردند از از ایجاد خرابی‌های دوچندان در دستگاه جلوگیری شود. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر کمپرسور یخچال را می توانید به راحتی به کمک نمایندگی سامسونگ برطرف کنید.

تعویض کمپرسور یخچال سامسونگ

تعویض کمپرسور یخچال سامسونگ، در صورت وجود اشکال مکانیکی و فشار مثبت در سیستم، به روش زیر انجام می‌شود:

  • درایر یا فیلتر کثیف، از خروجی کندانسور جدا می‌شود. در حین جداسازی (که توسط شعله انجام می‌شود)، نیتروژن خشک به داخل سیستم دمیده می‌شود تا از طریق درایر خارج گردد.
  • در این مرحله از تعویض کمپرسور یخچال سامسونگ، محل اتصال با دقت تمیز می‌شود به صورتی‌که مواد زائد وارد سیستم نشود.
  • در این مرحله کمپرسور جدید یخچال سامسونگ و درایر جدید نصب می‌گردد.
  • سیستم وکیوم می‌گردد و در ادامه شارژ می‌‌شود.
  • کمپرسور جدیدی تهیه می‌شود و لوله پروسس و شیر پروسس بر روی آن نصب می‌گردد (در صورت نیاز) و در انتهای لوله، درپوش گذاشته می‌شود.
  • عملیات تخلیه مبرد انجام می‌شود.
  • کمپرسور یخچال سامسونگ که دچار خرابی شده است، برداشته می‌شود (به وسیله لوله‌بر، لوله های متصل به کمپرسور در فاصله ۲۵ میلیمتری از لوله های اصلی کمپرسور بریده می‌شود. درپوش بر روی لوله‌های کمپرسور گذاشته می‌شود)
  • از طریق لوله ساکشن و لوله ورودی کندانسور، نیتروژن خشک به داخل سیستم دمیده می‌شود.

نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ

یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های مرتبط با لوازم خانگی که با حضور در نمایندگی سامسونگ قابل دریافت است، سرویس تعمیر یخچال سامسونگ است. اگر شما نیز از کاربران یخچال‌های سامسونگ هستید اما در طول روزهای اخیر متوجه اختلالاتی در عملکرد این دستگاه گشته اید می توانید با حضور در مرکز تعمیرات یخچال‌ سامسونگ و یا از طریق تماس با واحد پشتیبانی این مرکز، سرویس های مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایید. نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال سامسونگ در طول سال های اخیر با ارائه تخصصی ترین خدمات مرتبط با یخچال های این برند توانسته است خود را به عنوان مجموعه ای معتمد و منتخب جهت دریافت خدمات پس از فروش سامسونگ مطرح سازد. 

برخی از شایع ترین اشکالات پیش آمده در یخچال های سامسونگ که در مرکز تعمیر یخچال سامسونگ مرتفع می گردند عبارتند از: صدای زیاد یخچال، یکسره کار کردن یخچال، خرابی، فاسد شدن یا پارگی لاستیک های دور در یخچال، داغ کردن زیاد موتور یخچال، خرابی کمپرسور یخچال سامسونگ؛ منجمد نشدن مواد غذایی در درون فریزر، برفک زدن یخچال، کار نکردن فن یخچال، روشن نشدن یخچال و… .

این مقاله کاربردی را از دست ندهید : ارورهای یخچال سامسونگ + نحوه رفع آن ها

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی  تعمیرات سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

5/5 (1 امتیاز)

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *