اشتراک گذاری

ترموستات یخچال سامسونگ

ترموستات یخچال سامسونگ یکی دیگر از بخش های این دستگاه است که در کنترل دمای یخچال تاثیر مستقیم دارد. این قطعه همان کلیدی است که با تنظیم شدن دما به حد معین، برق را از کمپرسور می گیرد و دمای یخچال را در حالت متعادل نگه می دارد. البته ترموستات یخچالی یا کلا ترموستات یک وسیله کاملا مکانیکی است که عموما در یخچال‌های قدیمی‌تر وجود داشته است.

با به‌روز شدن فناوری ساخت یخچال، اکثر یخچال‌ها و ساید بای ساید های تولیدی مجهز به مادربرد و سنسور هستند که بسیار دقیق تر و قابل برنامه ریز‌ی تر هستند. با این وجود از این قطعه همواره به عنوان یکی از اجزای داخلی انواع یخچال ها نام برده می شود. برای تعمیر آن حتما از یک مرکز تخصصی تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

کارایی ترموستات یخچال سامسونگ

ترموستات یخچال سامسونگ دمای یخچال را مدیریت می کند. واژه ترموستات متشکل از دو بخش Therm(دما) و stat(ثابت) است؛ این مفهوم مربوط به فاکتور دما در یخچال است. این قطعه به شکل خودکار به کمپرسور فرمان قطع و وصل شدن می دهد.

ترموستات یخچال سامسونگ کمک می کند با بالا آمدن دمای یخچال و گرم شدن آن جریان برق وارد کمپرسور شود و کمپرسور شروع به کار کند و داخل یخچال را خنک ‌کند و وقتی دما پایین آمد و داخل یخچال خنک شد، جریان برق را از کمپرسور می گیرد. عملکرد این قطعه در سالم ماندن مواد غذایی در یخچال تاثیر مستقیم دارد. با این حال اگر با مشکلاتی در دمای یخچال روبه رو شدید، ترموستات یکی از بخش هایی است که باید به عملکرد نادرست آن شک کنید.

نشانه های رایج خرابی ترموستات یخچال samsung

  • از کار افتادن ناگهانی یخچال
  • به هم خوردن ساعت کار و استراحت یخچال
  • عدم تعادل در سرد و گرم کردن فضای داخل یخچال

چه موقع اقدام به تعمیر ترموستات یخچال سامسونگ کنیم؟

آیا می دانید در کدام موارد باید اقدام به تعمیر ترموستات سامسونگ یخچال کنید؟ پیش از آشنایی با علائم خرابی ترموستات، بد نیست بدانید که این قطعه چطور کار می کند. اگر دمای یخچال از حد معینی بیشتر شود، ترموستات این مسئله را در قالب یک پیام به کمپرسور می رساند. پس از آن کمپرسور ضمن افزایش هوای سرد، دمای یخچال را کنترل کرده و به میزان استاندارد می رساند.

البته بعد از این فرایند، کمپرسور خاموش می شود. لذا اگر متوجه شدید که کمپرسور یخچال شما به درستی کار نمی کند یا به صورت ناگهانی خاموش می شود، نیاز به تعمیر یا حتی تعویض ترموستات می باشد. البته نشانه دیگری هم وجود دارد. اگر بدنه کمپرسور یخچال به شکل غیر عادی سرد باشد، احتمال خرابی و از کارافتادن ترموستات بالاست.

عیب یابی ترموستات یخچال

تکنسین های تعمیرات یخچال سامسونگ، قبل از تعمیر یا تعویض ترموستات، این قطعه را با دقت عیب یابی می کنند. به این ترتیب فرایند تعمیر تروموستات یخچال سامسونگ راحت تر انجام می شود و تعمیرکار می داند که باید چه روش هایی را اجرا کند. البته خود شما هم می توانید ترموستات را عیب یابی کنید. توضیح این که گاهی به دلیل کارکرد یخچال به مدت طولانی، پلاتین های کلید ترموستات به یکدیگر اتصالی کرده و یا فرسوده می شوند.

در این حالت، ترموستات را به طرف صفر بچرخانید؛ اگر همزمان با این کار یخچال خاموش شد، به این معنا است که ترموستات مشکلی نداشته و نیازی تعمیر آن نیست. اما در صورتی که ترموستات تغییر حالت نداد، به این معنا است که پلاتین ها به هم متصل شده اند. تعمیر ترموستات یخچال در چنین شرایطی باید هرچه زودتر انجام شود.

تعمیر ترموستات یخچال سامسونگ

هر گاه با مشکلاتی که در قسمت قبل اشاره کردیم، روبه رو شدید، لازم است ترموستات یخچال سامسونگ را به عنوان یک متهم و مظنون مورد بررسی قرار دهید تا اگر از آن رفع اتهام شد، به سراغ باقی اجزا بروید. در هر صورت اگر کمپرسور یخچال شما به طور مرتب و منظم خاموش و روشن نمی شود یا اگر یخچال به صورت ناگهانی خاموش می شود، از یک مرکز معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ کمک بخواهید تا دستگاه را به خوبی ارزیابی کند و ریشه اختلال را بیابد.

برای اطمینان از خرابی این قطعه، ابتدا سیم های برق پشت دستگاه را چک می کنند و از اتصال درست آنها مطمئن می شوند. سپس کمپرسور دستگاه را بررسی می کنند. اگر این قطعه سرد باشد، نشانه خراب شدن ترموستات است. تشخیص تعمیر یا تعویض آن بر عهده تعمیرکار است. اگر امکان تعمیر ترموستات یخچال سامسونگ وجود داشته باشد و تعمیر در رفع کامل مشکل موجود تاثیر داشته باشد، حتما تعمیر می شود. در غیر این صورت باید برای تعویض ترموستات یخچال samsung وارد عمل شد. مسیر تعویض به کمک آرشیو مجهز و اورجینال طی می شود. توصیه می کنیم که در انتخاب مرکز تعمیراتی دقت لازم را مبذول فرمایید.

تعمیرات سامسونگ

مرکز تعمیرات سامسونگ یک نهاد رسمی و قانونی است که مسئولیت عیب یابی، تعمیر و ترمیم انواع محصولات سامسونگ را بر عهده می گیرد. مرکز سخت افزار ایران در راه اندازی این واحد تعمیراتی مدرن و پیشرفته نقشی تعیین کننده و کلیدی داشته است. در واحد فوق تخصصی تعمیرات سامسونگ می توانید از امکانات و تسهیلات بسیار منحصر و استثنایی بهره مند شوید. همان طور که می دانید نمایندگی samsung در صنایع مختلفی از فناوری و تکنولوژی فعالیت دارد. لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و کالاهای هوشمند حوزه فعالیت این کمپانی است.

در هر حوزه محصولات بسیار متنوع و کاربردی برای کاربران خود طراحی و تولید و عرضه می کند. این کمپانی نه تنها در ایران که در سراسر جهان از محبوبیت برخوردار است. با وجود کیفیت بالای این محصولات باز هم همواره احتمال بروز اختلال و مشکل وجود دارد. در واحد تعمیرات سامسونگ به راحتی می توانید صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع محصولات نمایندگی مجاز سامسونگ را برطرف سازید. واحد های تعمیراتی این نمایندگی هر کدام در بخشی جداگانه و مستقل فعالیت می کنند. مجهز به ابزار و تجهیزات مدرن عیب یابی و تعمیر هستند و تمامی سرویس ها را با ضمانت نامه های رسمی و کتبی ارائه می دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

1/5 (1 امتیاز)

۲ پاسخ

  1. سلام، یک یخچال مدل RT67WBW دارم که فریزر آن کار میکند ولی یخچال آن سرد نمی کند ،تعمیر کار گفته که ترموستات جیوه ایی آن خراب شده ،اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید میآیید، اگر مدل ترموستات را و شماره آنرا دارید برآیم بنویسید ، و اگر هم دارید از شما میخرم یخچال در لاهیجان است ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *