اشتراک گذاری

آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ

عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ، به لطف قابلیت ها و گزینه های متعدد موجود در این گوشی امکان پذیر شده است. دارندگان انواع گوشی های این برند می توانند تنها با استفاده از چند گزینه و تنظیمات درست، عکس هایی حرفه ای ثبت کنند. در این مقاله، ترفندهایی را برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ به شما آموزش می دهیم تا از ثبت عکس با پرچمدارها، میان رده ها و حتی گوشی های پایین رده این برند، لذت ببرید

آموزش عکاسی با گوشی

ترفندهای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ

وقتی برنامه دوربین گوشی خود را باز می کنید، گزینه های متنوعی را می بینید که هرکدام، یک آپشن برای عکاسی بهتر به شمار می روند. کافی است یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده و بخش هایی را تنظیم کنید، تا از نتیجه عکس هایی که می گیرید، شگفت زده شوید. 

گزینه More، انتخاب های بیشتری را برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ در اختیار شما می گذارد. اگر در ابتدای مسیر عکاسی حرفه ای با موبایل باشید، احتمالا با دیدن این گزینه ها و آپشن ها کمی گیج می شوید. در ادامه هریک از قابلیت های دوربین موبایل Samsung را مفصلا بررسی می کنیم تا برای عکاسی حرفه ای، مسیر ساده تری داشته باشید.

نوار ابزار بالای دوربین موبایل سامسونگ

می توان گفت که مهم ترین گزینه ها برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ، در نوارابزار بالای صفحه برنامه آن وجود دارد. در این قسمت، به تنظیمات، فلش، تایمر، نسبت ابعاد، عکس متحرک  (Motion Photo)و افکت یا چوب جادویی دسترسی دارید که هریک از آنها به شکل زیر کار می کنند:

تنظیمات دوربین

برای عکاسی با موبایل سامسونگ به شکل حرفه ای، از تنظیمات غافل نشوید. در این بخش، گزینه های مختلفی برای ویرایش تصویربرداری و فیلم برداری وجود دارد. در کنار این گزینه ها می توانید از رزولوشن، کیفیت، انتخاب فضای ذخیره سازی، فریم ریت، فشرده ساز ویدیو، تنظیمات تایمر، صدا و دیگر موارد هم استفاده کنید.

فلش

فلش دوربین در شرایط کم یا بدون نور، به شما کمک می کند که عکس های بهتری بگیرید. در گوشی های سامسونگ، حالت های مختلفی برای استفاده از فلش تعبیه شده است تا کیفیت و وضوح عکس ها بهتر باشد. فلش روشن برای فعال کردن فلش در زمان عکسبرداری از تمامی محیط ها کاربرد دارد. با انتخاب فلش خاموش، حتی اگر نور کم باشد، فلش خاموش است. فلش اتوماتیک، فلش را زمانی که نور کافی نباشد، به صورت خودکار فعال می کند.

تایمر

ابزار کاربردی دیگر  تایمر است. با استفاده از تایمر، می توانید هنگام عکس برداری، زمان را تنظیم کنید. در حالت تایمر خاموش، تصویر و ویدیو به محض کلیک گرفته می ‌شوند. حالت ۲ ثانیه، برای زمانی است که تصاویر با تاخیر ۲ ثانیه ای ثبت شوند. در حالت 5 ثانیه، تصاویر با تاخیر 5 ثانیه ای و در حالت 10، عکس ها و فیلم ها با تاخیر 10 ثانیه ای ثبت می شوند.

نسبت ابعاد

قسمت دیگری در تنظیمات دوربین موبایل سامسونگ وجود دارد که با عنوان نسبت ابعاد شناخته می شود. در این بخش، ۴ حالت مختلف در دسترس قرار گرفته است که در مدل های مختلف، متفاوت هستند. معمولا نسبت ابعاد ۳:۴ / ۹:۱۶ / ۱:۱ / Full است و می توانید آن را متناسب با نیاز خود، تغییر دهید.

افکت ها

افکت ها به شما کمک می کنند که لذت عکاسی را تجربه کنید. افکت ها در آخرین گزینه نوار ابزار قابل مشاهده هستند و کمک زیادی به زیبایی هرچه بیشتر عکس ها می کنند. افکت هایی مانند Posterize / Blue Point / Black And White / Cold Vintage / Solarize  تنها بخشی از افکت های دوربین گوشی سامسونگ هستند و می توانید برای دریافت موارد بیشتر، آنها را دانلود کنید.

بهینه ‌سازی هوشمند عکس با  Scene Optimizer

یکی دیگر از گزینه ای مفید و جذاب برای عکاسی حرفه ای با گوشی samsung، Scene Optimizer است. این قابلیت، در گوشه پایین صفحه به شکل یک آیکون شبیه فرفره چرخان دیده می شود. اگر این حالت روشن باشد، هوش مصنوعی هنگام عکاسی وارد عمل شده و تشخیص می دهد که شما در حال عکاسی از چه چیزی هستید. سپس بر همین اساس، تنظیمات مربوطه را به صورت اتوماتیک انجام داده و اعمال می کند.

حالت PRO

برای عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ، می توانید از حالت PRO و PRO Videoاستفاده کنید. حالت Pro ابزارها و تنظیمات بسیار متنوعی دارد و مورد علاقه بسیاری از عکاسی های آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای است. بخشی از این ابزارها عبارتند از:

ISO یا حساسیت سنسور

ایزو یعنی میزان حساسیت به نور. هرچقدر میزان ISO بالاتر باشد،
به صورت خلاصه ISO میزان حساسیت حسگر به نور است. هرچه ISO بالاتر باشد، عکس ها روشن تر می شوند. با این حال باید مراقب باشید که کیفیت پیکسل تصاویر پایین نیاید. به عنوان یک میزان استاندارد، برای تصویربرداری از یک نقطه روشن گفته شده است که ISO بهتر است بین ۱۰۰ تا ۲۰۰، در وضعیت ابری یا سایه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ و برای وضعیت تاریک یا شب حداقل ۸۰۰ تنظیم شود.

سرعت شاتر

دومین گزینه در حالت پرو که به عکاسی حرفه ای کمک می کند، سرعت شاتر است. دوربین تعبیه شده در گوشی های هوشمند، شاتر فیزیکی ندارید و باید از تنظیمات خاصی برای این منظور استفاده کرد. معنی سرعت شاتر، مدت زمان فعال بودن سنسور و دریافت نور است و با کسری از ثانیه نمایش داده می ‌شود. جالب است بدانید که ۱/۱۲۵ سریعتر از ۱/۱ است. 

هرچه سرعت شاتر کمتر باشد، نور بیشتر به سنسور برخورد می کند و جزئیات بیشتری در صحنه های کم نور ضبط می گردد. این در حالی است که سرعت بالای شاتر، موجب تاریک شدن تصویر می شود و در عین حال، امکان ضبط اشیایی که با سرعت سریع در حال حرکت هستند را بدون تاری فراهم می ‌کند.

گشودگی دیافراگم

مورد دیگر برای عکاسی حرفه ای  از طریق حالت PRO، مربوط به گشودگی دیافراگم است. دیافراگم دهانه لنز است که نور از آن عبور می ‌کند که به شکل f-stops نمایش داده می ‌شود. هرچه عدد این بخش کمتر باشد، یعنی دهانه بزرگ تر است و برعکس. علاوه بر دیافراگم، با تنظیم فاصله خود از سوژه می ‌توانید عمق میدان را نیز کنترل کنید. برخی مدل های سامسونگ مانند Galaxy S20, S20 Ultra دیافراگم بزرگی دارند. در صورت عکاسی با این مدل ها برای فوکوس کردن روی پس زمینه، باید چند قدم از سوژه دور شوید.

Aperture تعادل سفیدی

تعادل رنگ سفید، تنظیم بعدی است که باید برای عکاسی حرفه ای با موبایل سامسونگ انجام دهید. تعادل رنگ سفید، تعیین کننده میزان گرمی یا سردی عکس است. نور گرم، زرد به نظر می ‌رسد و نور سرد، مایل به آبی است. شما می توانید این بخش را مثل یک افکت تنظیم کرده و نور تصویر را سفید و طبیعی کنید.

5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *