اشتراک گذاری

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8

گوشی‌های سری نوت سامسونگ معمولاً با ویژگی‌هایی چون سخت افزار منحصربفرد، دوربین باکیفیت‌، نمایشگر بزرگ و از همه مهم‌تر، قلم هوشمند روانه بازار می‌شوند. در حال حاضر، آخرین نوت ارائه شده از سوی کمپانی سامسونگ، گلکسی نوت 9 سامسونگ است که حالا چند وقتی از معرفی آن می‌گذرد. برخلاف گمانه‌زنی‌های کارشناسان، گلکسی نوت 9 سامسونگ تغییرات ظاهری چندانی را تجربه نکرده است و کمپانی سازنده این محصول عمده تمرکز خود را بر  بهبود سخت افزار و قابلیت‌های خاص آن قرار داده است. اگر شما نیز از علاقمندان این محصول هستید و در پی پاسخی برای این سئوال که قابلیت‌های گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر نسل پیشین خود چه میزان بهبود یافته است، می‌توانید پاسخ این سئوال را در مطالب آتی بیابید.

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8

گلکسی نوت 9 و نوت 8؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

1. تفاوت طراحی کلکسی نوت 9 و 8

مقایسه گلکسی نوت 9 و نوت 8 نشان می‌دهد که این دو محصول تفاوت چندانی از نظر ظاهری ندارند. گلکسی نوت 9 مانند نوت 8 برخوردار از یک نمایشگر Infinity با لبه‌های خمیده و نسبت تصویری 18.5:9 است. نوت 9 همچون نمونه پیشین، اجزایی چون اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی و سنسورهای مختلف را در بخش بالایی خود قرار داده است. در گلکسی نوت 9 حسگر اثر انگشت از محفظه دوربین خارج شده است و این موضوع سبب گشته تا لنزها فاصله بیشتری از هم بگیرند. در نوت 8 سنسور اثر انگشت کنار دو لنز دوربین درون محفظه افقی قرار گرفته، اما سامسونگ در نوت 9 این اسکنر را از محفظه خارج کرده و آن را پایین دو لنز دوربین قرار داده است.

پیشنهاد سایت: مقایسه گوریلا گلس 3 و 5

2. مقایسه دوربین گلکسی نوت 8 و 9

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8 نشان می‌دهد که دوربین این دو دستگاه از نظر گشودگی دیافراگم و تکنولوژی استفاده شده در این زمینه، با هم متفاوت هستند. به گفته‌ی سامسونگ گلکسی نوت 9 مجهز به دوربین با الگوریتم‌های هوش مصنوعی است و این موضوع سبب می‌گردد تا تصاویر جذاب‌تری توسط این گوشی ثبت گردند. اما لنز دوم بکاررفته در هر دو گوشی به هم شبیه است و مشخصات یکسانی دارد. دوربین سلفی در نوت 9 مانند نوت 8، رزولوشن 8 مگاپیکسلی داشته و با گشودگی دیافراگم f/1.7 توان ثبت عکس‌های باکیفیتی را دارد.

3. تفاوت سخت افزار گلکسی note 8 و 9

همانگونه که گفته شد مهم‌ترین تفاوت گلکسی نوت 9 با نوت 8 در بخش سخت‌افزاری مشهود است. کمپانی سازنده در جدیدترین محصول خود از جدیدترین چیپست اختصاصی با نام اگزینوس 9810 استفاده کرده که روی آن یک پردازنده 8 هسته‌ای قرار گرفته است. چیپست بکاررفته در گلکسی نوت 8 مدل اگزینوس 8895 است که در مقایسه با نوت 9 قدرت پایین‌تری دارد. تفاوت گلکسی نوت 9 با نوت 8 در بخش حافظه نیز مشهود است. سامسونگ برای نوت 9 دو نسخه با حافظه‌های داخلی 128 و 512 گیگابایت استفاده کرده است. به علاوه این فبلت در دو مدل با رم‌های 6 و 8 گیگابایت تولید خواهد شد. این در حالی است که گلکسی نوت 8 در یک نسخه با رم 6 و حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

4. مقایسه صدا و باتری گلکسی نوت 9 و 8

در مورد صدا، این دو محصول کامل مشابه هم هستند و ویژگی‌های یکسانی دارند. گلکسی نوت 9 و نوت 8 هر دو برخوردار از جک 3.5 میلی‌متری هستند. صدای هر دو دستگاه، 32 بیت و 384 کیلوهرترز است و در هر دو آنها با کمک میکروفون اختصاصی حذف نویز فعال انجام می‌شود. از نظر باتری، بر روی گلکسی نوت 8 یک عدد باتری 3300 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته است در مقابل گلکسی نوت 9 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به نسل قبل، افزایش ظرفیت بالایی داشته و قدرت بیشتری دارد. هر دو دستگاه برخورداز از فناوری شارژ سریع هستند و کاربر می‌تواند با سرعت بالا دستگاه را فول شارژ کند.

5. تفاوت صفحه نمایشgalaxy نوت 8 و 9

جدیدترین عضو خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، گلکسی نوت 9 از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی سوپرامولد با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ پیکسل بهره برده است. نمایشگر بزرگ و جدید در کنار اسپیکر‌های استریو باعث شده است نوت ۹ تجربه‌ی جدیدی از تماشای محتوای ویدیویی را به ارمغان بیاورد. صفحه نمایش این محصول از لمس سه بعدی برای دکمه هوم پشتیبانی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین گلکسی A70 و شیائومی Mi 9t

قابلیت‌های خاص گلکسی نوت 9

سامسونگ در جریان رونمایی از گلکسی نوت ۹، این گوشی را محصولی انقلابی عنوان کرد که توانایی تامین تمام نیاز‌های کاربران را بی‌وقفه و بدون هرگونه تاخیر دارد. برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی که در نوت 9 سامسونگ قابل مشاهده است عبارتند از: بزرگ‌ترین باتری در میان تمامی گلکسی نوت‌ها، حافظه، استفاده از رم ۸ گیگابایتی، دوربین جدید با ویژگی‌های جذاب، سوپر اسلوموشن، اسپیکرهای استریو، سنسور تشخیص فشار خون، نمایشگر بزرگتر با وجود کاهش ابعاد کلی دستگاه، نسل جدید S Pen، استفاده از حالت دسکتاپ بدون نیاز به داک DeX ، سیستم خنک کننده‌ی جدید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی سامسونگ ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات سامسونگ به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *