اشتراک گذاری

تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ

فیلتر برق لباسشویی سامسونگ سبب کاهش تداخل و افت نویزهای الکتریکی‌ای می‌گردد که توسط موتور لباسشویی تولید می‌شود. نویزهای الکتریکی تولید شده توسط لباسشویی، معمولاً به واسطه سیم‌ها به دیگر وسایل برقی منتقل می‌شود. خرابی فیلتر برق لباسشویی نشانه‌هایی دارد که پریدن فیوز یکی از آنهاست.

در صورت بروز خرابی در فیلتر لباسشویی سامسونگ توصیه می‌شود سرویس و تعمیر آن را صرفاً به کارشناسان فنی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بسپارید. (به دلیل سر و کار داشتن با جریان برق) با این وجود، در صورت داشتن مهارت و دانش فنی الکتریکی می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل درج شده در بخش‌های دیگر، تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ را نجام دهید.

تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ در محل

مراحل تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ

تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ نیز همانند هر تعمیر دیگری، نیاز به ابزار و وسائل خاص خود دارد. بنابراین پیش از شروع می‌بایست یک فیلتر برق و یک پیچ‌گوشتی را در کنار خود داشته باشید. پس از تهیه این دو مورد، دستورالعمل زیر را دنبال کنید (توصیه می‌شود پیش از این کار عکسی از اتصالات تهیه کنید تا اتصالات را به فیلتر جدید بر اساس آن وصل کنید):

قطع کردن برق ماشین لباسشویی:

از آنجا که برای تعویض فیلتر برق لباسشویی سامسونگ با سیم‌های برق سرکار داریم باید در اولین گام ارتباط دستگاه را با برق قطع کنیم. برای این کار کافی است تا دو شاخه‌ی برق را از پریز بکشیم.

خارج کردن پنل بالایی:

در این مرحله نیاز است پنل بالایی لباسشویی خارج شود. برای این کار پیچ‌هایی که پنل را به بدنه محکم کرده است را با استفاده از پیچ‌گوشتی باز کنید و پنل را به سمت بیرون بکشید تا از ماشین لباسشویی جدا شود. (نکته: خارج کردن پنل هر مدل دستگاه با سایر دستگاه‌ها تفاوت دارد)

بررسی فیلتر برق لباسشویی سامسونگ

در این مرحله و پس از برداشتن پنل بالایی خواهید توانست فیلتر برق ماشین لباسشویی را ببینید. خرابی این فیلتر نشانه‌هایی دارد که در صورت مشاهده آنها می‌توانید جهت تعویض و تعمیر فیلتر اقدام کنید: انفجار یا برآمدگی در فیلتر، علایم سوختگی، علایم دود کردن یا بودن مایع در ته فیلتر. البته خرابی فیلتر ممکن است هیچ علامتی هم نداشته باشد که این مورد را می‌توان هنگام کار کردن ماشین لباسشویی و ایراد در کارکرد دیگر لوازم برقی مشاهده کرد.

تعویض فیلتر برق لباسشویی

فیلتر برق لباسشویی سامسونگ معمولاً با پیچ‌هایی به داخل کابینت ماشین لباسشویی وصل شده است. پیچ‌های نگهدارنده این قطعه نیز در بیرون قرار دارند که می‌بایست آن‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز کنید تا فیلتر آزاد شود. پس از آزاد شدن وقتی فیلتر از کابینت، می‌توانید آن را با یک نمونه جدید عوض کنید. (نکته: هر کانکتور الکتریکی که از فیلتر قدیمی باز می‌شود را به فیلتر جدید وصل کنید البته در همان موقعیت فیلتر قدیمی).

اتصال فیلتر برق به کابینت:

پس از آنکه تمامی کانکتورهای الکتریکی به فیلتر جدید منتقل شدند می‌توانید آن را مانند قبل به کابینت ماشین لباسشویی وصل کنید. پس از آن، پنل بالایی را سرجای خود قرار دهید و پیچ‌های آن را ببندید.

تست فیلتر برق لباسشویی سامسونگ

با انجام مراحل درج شده در بخش فوق، کار تعویض و تعمیر فیلتر برق لباسشویی سامسونگ به اتمام می‌رسد. پس از انجام ۵ مرحله فوق، می‌بایست مجدداً برق ماشین لباسشویی را وصل کنید و به صورت آزمایشی کارکرد این قطعه را تست کنید و ببینید که آیا با کار کردن ماشین لباسشویی همچنان در عملکرد دیگر لوازم برق تداخلی ایجاد می‌شود یا خیر. در صورتی که با وجود تعویض فیلتر برق لباسشویی، مشکل پیش آمده برطرف نشد توصیه می‌‌شود اشکال پیش آمده را با یکی از کارشناسان مرکز تعمیرات لباسشویی درمیان بگذارید.

نمایندگی مجاز سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند.

خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در نمایندگی سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *