اشتراک گذاری

المنت ظرفشویی سامسونگ

المنت ظرفشویی سامسونگ -همچون سایر المنت‌ها-، وظیفه گرم کردن آب موجود در این دستگاه را برعهده دارد. شکل ظاهری این قطعه، معمولاً در تمامی مدل‌ها و برندها مشابه است اما توان آن با توجه به قدرت ماشین ظرفشویی متفاوت است. در صورت خرابی المنت ماشین ظرفشویی، آبِ گرم مورد نیاز دستگاه تأمین نخواهد شد که این مسئله در نهایت به کیفیت شستشوی ظروف آسیب خواهد زد. خرابی المنت را می‌توان از طریق ارور ظاهر شده در پنل یا خوب شسته نشدن ظروف متوجه شد.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما نیز مشکوک به خرابی المنت هیتر است، توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض المنت ظرفشویی سامسونگ به مراکز مجاز و استاندارد مراجعه نمایید. مرکز تعمیرات ظرفشویی سامسونگ یکی از مراکز مجهز و پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر انواع ماشین ظرفشویی است که در این راه برخوردار از حضور خبره‌ترین کارشناسان و پیشرفته‌ترین تجهیزات است.

المنت ظرفشویی سامسونگ

تعویض المنت ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که بهر دلیل قصد دارید تعمیر المنت ظرفشویی سامسونگ را به دست خودتان انجام دهید می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل زیر، این کار را انجام دهید.

در وهله نخست نیاز است تا ابزار این کار را تهیه نمایید. ابزار مورد نیاز جهت تعویض المنت ظرفشویی سامسونگ عبارتند از: المنت هیتر نو، پیچ گوشتی انبردست و حوله که بود یا نبود آن اختیاری است. پس از تهیه این ابزار، دوشاخه ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و شیلنگ آب را -جهت راحتی در جابجایی ماشین ظرفشویی- خارج کنید. در مرحله بعد ماشین ظرفشویی را به پشت قرار دهید. (از آنجا که المنت ظرفشویی سامسونگ معمولاً در پایین دستگاه است می‌بایست ماشین را به شکلی قرار دهید که دسترسی به پایین آن آسان باشد). جهت پیشگیری از وارد شدن ضربه به دستگاه توصیه می‌شود که مابین ماشین و کف زمین، حوله یا پارچه‌ای نسبتاً ضخیم قرار داده شود. پس از این کار مراحل درج شده در بخش زیر را گام به گام انجام دهید:

خارج کردن صفحه زیرین:

در این مرحله، جهت دست یافتن به المنت ظرفشویی سامسونگ، می‌بایست صفحه زیرین دستگاه خارج شود. برای این کار چهار پیچ به اضافه دو پایه را باز کنید. (تعداد پیچ‌ها و شکل قرارگیری‌شان بستگی به مدل دستگاه دارد).

خارج کردن سنسور آنتی-فلود:

اکثر ماشین‌های ظرفشویی یک سنسور آنتی-فلود در پایین خود دارند. برای خارج کردن این آنتی‌فلود نیاز است تا پیچ‌های آن –یا فقط سیم‌های آن- باز شود. توصیه می‌شود قبل از خارج کردن اتصالات، عکسی از آنها تهیه کنید تا پس از اتمام کار، مشکلی در بستن مجدد آنها و پیدا کردن محل قرارگیری‌شان نداشته باشید.

خارج کردن پمپ و هیتر:

پس از خارج کردن سنسور آنتی‌فلود، احتمالاً المنت ظرفشویی سامسونگ را که در زیر پمپ قرار گرفته، ببینید. جهت دسترسی به المنت، پمپ را خارج کنید. (برای خارج کردن پمپ نیز کافی است تا پیچ‌های پمپ را باز کردن و سیم‌های متصل به آن را در آورید). پس از خارج کردن پمپ، سه اتصال برقی المنت را در آورید. همانگونه که می‌بینید، حفظ المنت توسط یک براکت انجام شده است.

جداسازی هیتر از لوله ها:

در کارخانه از بست‌های یک بار مصرف برای محکم کردن لوله‌های به هیتر استفاده می‌شود. با کمی نیرو می‌توانید آن‌ها را باز کنید. از یک انبردست می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید.

جایگزین کردن هیتر:

پس از جدا کردن المنت ظرفشویی سامسونگ، می‌توانید المنت هیتر جدید را جا دهید. جهت محکم کردن شیلنگ‌ها به هیتر از بست فلزی استفاده نمایید. بسته‌ها را دور شیلنگ‌ها قرار دهید و شیلنگ‌ها را به هیتر وصل نمایید و بسته را با پیچ‌گوشتی محکم کنید. بسته‌ها را به اندازه کافی ببندید (بیش از حد شل و یا سفت نباشد). در ادامه می‌توانید اتصالات الکتریکی هیتر را –بنابر عکسی که تهیه کرده‌اید- وصل نمایید و براکت نگهدارنده را به محل پیشین آن وصل کنید.

راه اندازی مجدد ظرفشویی:

پس از نصب المنت ظرفشویی سامسونگ، تمامی قطعات خارج شده دیگر را مجدداً نصب نمایید. پس از اتمام کار، آب و برق ماشین را وصل کنید و عملکرد دستگاه را تست نمایید.

نمایندگی ماشین ظرفشویی سامسونگ

در صورت بروز اشکال در المنت ظرفشویی سامسونگ و سایر قطعات این دستگاه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر ماشین ظرفشویی را ثبت نمایید. پس از تماس شما، کارشناسان ما هماهنگی‌های لازم را انجام داده و جهت اِعمال تعمیرات ظرفشویی در محل حضور می‌یابند. توصیه می‌شود در زمان تماس با مرکز تعمیرات لباسشویی، نوع اشکال پیش آمده و دستکاری‌های احتمالی را با کارشناسان درمیان بگذارید.

تعمیرات ماشین ظرفشویی

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بهترین مکان برای مراجعه افرادی است که دستگاه مورد استفاده‌شان در طول روزهای اخیر به دلیل خرابی نیازمند تعمیر شده است. متقاضیان سرویس‌های مرتبط با تعمیر ماشین ظرفشویی– می توانند با مراجعه به این مرکز خدمات مربوطه را دریافت نمایند. ذکر این نکته ضروری بنظر می رسد که غالب سرویس های مرتبط با تعمیر ظرفشویی بصورت سرویس در محل ارائه می گردد زیرا ابعاد بالای این دستگاه امکان جابجایی و تحویل آن به تعمیرگاه را دشوار ساخته است. (مگر درشرایطی که امکان جداسازی قطعه معیوب و تحویل آن به نمایندگی تعمیرات ظرفشویی وجود داشته باشد).

نمایندگی مجاز سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ به مراجعان است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی مجاز سامسونگ و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung منحصر به محصول و سرویسی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند –اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، مانیتور، لوازم خانگی و … را شامل می گردد. وجه اشتراک کلیه پارت‌های ارائه دهنده خدمات در مرکز تعمیرات سامسونگ همکاری با خبره‌ترین کارشناسان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه فروش و تعمیر محصولات سامسونگ است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *