اشتراک گذاری

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ از جمله  خدمات تخصصی واحد تعمیرات موبایل در نمایندگی سامسونگ است . امروزه  شاهد استفاده از تاچ به جای صفحه کلید در گوشی ها هستیم. بهره مندی از صفحه نمایش لمسی  به جای دکمه در کنار مزیت هایی که دارد ممکن است با مشکلاتی نیز همراه باشد . یکی ازین مشکلاتی که مکررا ، توسط کاربران گوشی های لمسی گزارش شده است ، توقف عملکرد تاچ یا صفحه  نمایش لمسی است .  این مشکل دلایل مختلفی دارد نصب یک نرم افزار جدید ، بالا بودن حجم برنامه ها و یا ویروسی شدن و .. از عواملی است که درفرایند  قفل شدن گوشی و عمل نکردن تاچ ، موثر است .

متخصصین نمایندگی سامسونگ در صورت بروز مشکل در تاچ گوشی های سامسونگ، صفحه نمایش لمسی یا تاچ گوشی، ال سی دی گوشی، حسگر فیوز، اسپیکر و میکروفون، بلندگو، دوربین جلو و عقب، شبکه و وای فای، دکمه های خانه و ولوم، پورت شارژ و جک هدفون را به دقت بررسی می کنند. کارشناسان تعمیر موبایل سامسونگ پس از تشخیص مشکل و عیب یابی صحیح نسبت به تعمیر تاچ موبایل سامسونگ اقدام می نمایند. در شرایطی که طبق تشخیص کارشناسان تاچ قابل تعمیر نباشد نسبت به تعویض آن اقدام خواهند نمود.

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ با گارانتی

تاچ ال سی دی گوشی شامل چه قطعاتی می شود؟

زمانی که در عملکرد نمایشگر گوشی های سامسونگ مشکلی پیش می آید، تعمیرکار ممکن است به شما بگوید که تنها راه حل تعویض تاچ موبایل سامسونگ مورد نظر است. اما این قطعه خود شامل یک سری قطعات می شود که روی هم رفته و در کل تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی گوشی مورد نظر هستند. این قطعات شامل موارد زیر می شود:

  • گلس ال سی دی که یک لایه شیشه ای است و در سطح بیرونی صفحه نمایش قرار دارد و از وارد شدن ضربات شدید به ال سی دی جلوگیری می کند.
  • پنل تاچ که در زیر گلس قرار گرفته و به آن دیجیتایزر نیز گفته می شود. این لایه به لمس حساس است و فرمان های لمسی را دریافت کرده و اجرا می کند. این تاچ ممکن است از نوع خازنی یا مقاومتی باشد. تاچ یک کابل دارد که با سوکت مرتبط با آن در مادربرد ارتباط دارد.
  • ال سی دی که در زیر تاچ قرار دارد. یک شیشه با الگو های خاص برای نمایش محتوا و تصویر دارد.
  • بک لایت که در زیر ال سی دی قرار دارد.
  • فریم ال سی دی که نقش آن نگهداری تمام لایه ها در یک قاب یکپارچه است.

در بین این لایه ها، فیلتر های نوری، کریستال مایع، الکترود ها، صفحه شیشه ای و کابل های مرتبط با مادربرد ( فلت ال سی دی ) از دیگر بخش های تشکیل دهنده تاچ ال سی دی هستند.

نشانه های خرابی تاچ ال سی دی سامسونگ

برای این که بتوان متوجه شد که چه زمانی به تعویض تاچ موبایل سامسونگ نیاز است، می توان از برخی نشانه های خرابی تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ کمک گرفت. مواردی از جمله کند شدن تاچ، عمل نکردن آن و عدم اجرای دستورات لمسی، وجود ترک و شکستگی روی نمایشگر، تغییر رنگ تصویر در نمایشگر، کم نور شدن و بی کیفیت شدن تصویر، آب خوردگی گوشی سامسونگ و روشن نشدن صفحه نمایش می تواند از مهم ترین علائم خرابی تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ باشد.

در خصوص شکستگی نمایشگر، در بیشتر مواقع تصویر بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شود اما دستورات لمسی روی صفحه نمایش اجرا نمی شود. در این حالت احتمال زیاد در اثر ضربه تاچ یا دیجیتایزر آسیب دیده است. همچنین فشار و ضربه می تواند موجب آزاد شدن گاز در لایه تاچ ال سی دی شود و همین امر هم رنگ تصویر را تغییر می دهد و هم کارکرد تاچ را مختل خواهد کرد. در نتیجه باید تاچ ال سی دی موبایل سامسونگ تعویض شود.

تعویض تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ

چه زمانی نیاز به تعویض تاچ موبایل سامسونگ داریم؟

در مواردی که تاچ هنوز کاملا از کار نیفتاده و تنها عملکرد آن کند شده است یا این که به درستی عمل نمی کند اما نمایش تصویر هیچ مشکلی ندارد، تعمیرکار قبل از تعویض تاچ موبایل سامسونگ ابتدا برخی موارد دیگر را بررسی می کند. اگر صفحه نمایش شکسته باشد اما تاچ کار کند و تصویر نیز بدون مشکل پخش شود، تنها گلس ال سی دی تعویض می شود.

همچنین برخی ایراد های نرم افزاری و پر شدن رم نیز می تواند روی عملکرد تاچ تاثیر گذاشته و آن را مختل کند. اما در صورتی که تاچ از کار افتاده باشد یا نمایش تصویر دچار مشکل شده باشد، مانند سیاه شدن تصویر، روشن نشدن نمایشگر، خط خطی شدن تصویر و مواردی از این دست، زمان آن است که تاچ ال سی دی موبایل سامسونگ تعویض شود. از آن جایی که فناوری ساخت گوشی های هوشمند سامسونگ درون سلولی است، پنل تاچ و ال سی دی از هم جدا نیستند و خرابی هر یک به معنی نیاز به تعویض کامل تاچ ال سی دی است.

نکات کلیدی در تعمیر تاچ گوشی سامسونگ

بررسی مصرف رم

پیش ازتعمیر تاچ موبایل سامسونگ  ، مصرف رم را بررسی نمایید. مصرف بیش از حد رم با نصب برنامه های مختلف ، از دلایل اصلی کند شدن تاچ گوشی های لمسی اندرویدی یا از کار افتادن آن است. بهتر است که قبل از انجام هر اقدامی برنامه های پر مصرف گوشی هوشمند خود را چک نمایید.

کالیبره کردن صفحه نمایش

از برنامه های کاربردی برای کالیبره کردن صفحه نمایش اندروید، استفاده کنید. لمس و ضربه زدن به صفحه و اجرای فرمان های حرکتی را کالیبره کردن می گویند. این عملیات  یکی راه های  مناسب برای افزایش سرعت تاچ گوشی های سامسونگ می باشد.

فعالسازی GPU 2D Rendering

چنانچه با تاخیر صفحه لمسی گوشی سامسونگ خود مواجه هستید، میتوانید برای  تعمیر تاچ موبایل سامسونگ  از گزینه GPU rendering استفاده کنید. برای فعال کردن این گزینه مسیر Settings>Developer Options  را طی کنید. در صورتی که این بخش را مشاهده نمی کنید ابتدا باید Developer Options  را فعال کرده باشید.

استفاده از GPU 2D Rendering انتقال فرمان ها را سریع تر میکند.این عمل سبب می شود تا سرعت دستوراتی که به موبایل های سامسونگ منتقلمی شود به طور قابل قبولی افزایش یابد و این عمل سبب روان شدن تاچ و لمس گوشی های سامسونگ می شود.

تست مولتی تاچ اندروید

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ با تست مولتی تاچ اندروید امکان پذیر است. موبایلهای هوشمند قابلیت این را دارند که حدود ۵ تا ۱۰ نقطه لمس همزمان را پشتیبانی نمایند. با استفاده از نرم افزارMultiTouch Tester میتوانید سلامت این نقطه ها را و از درست بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

بوت اندروید در حالت امن

در صورتی که تصور میکنید مشکل کندی تاچ اندروید شما به دلیل برنامه خاصی است ، لازم است که گوشی اندرویدی را در حالت ایمن safe mode بوت کنید و یا آن برنامه و بد افزار را از سیستم خود پاک نمایید.

تعمیر تاچ گوشی سامسونگ با غیرفعالسازی Ambient Display 

برای غیرفعالسازی این قسمت مسیر Settings>Display  را طی کنید . سپس “Ambient Display“ را غیرفعال نمایید. این عمل سبب روان شدن فعالیت گوشی می شود و کمک شایانی به افزایش کارایی تاچ گوشی سامسونگ شما خواهد کرد.

سوالات متداول تعمیر تاچ موبایل

دلایل خرابی تاچ موبایل سامسونگ چیست؟

دلایل خرابی تاچ موبایل‌های سامسونگ ممکن است متنوع باشد. در زیر، تعدادی از اصلی‌ترین دلایل خرابی تاچ موبایل سامسونگ را بررسی می‌کنیم:

  1. 1. آسیب فیزیکی : آسیب به صفحه نمایش موبایل، مثل ضربه‌ها، خوردگی‌ها یا ترک‌ها، می‌تواند باعث خرابی تاچ شود.
  2. 2. مشکلات نرم‌افزاری : مشکلات نرم‌افزاری ممکن است به عنوان دلیل خرابی تاچ در نظر گرفته شوند. بروزرسانی ناموفق سیستم عامل، نصب نرم‌افزارهای ناشناخته یا تداخل بین برنامه‌ها ممکن است باعث عملکرد نامناسب تاچ گردد.
  3. 3. آب خوردگی : در صورتی که موبایل به آب بیفتد و با رطوبت مستقیم در تماس باشد، ممکن است تاچ دچار خرابی شود.
  4. 4. خرابی قطعات داخلی : خرابی قطعات داخلی مانند ال سی دی، فلت کابل‌ها، یا کانکتور‌ها نیز می‌تواند به خرابی تاچ منجر شود.
  5. 5. اشکال در تنظیمات : تنظیمات نادرست تاچ نیز ممکن است باعث خرابی تاچ موبایل شود.
هزینه تعمیر یا تعویض تاچ موبایل سامسونگ چقدر است؟

هزینه تعمیر یا تعویض تاچ موبایل سامسونگ معمولاً بستگی به مدل دقیق گوشی، سطح خرابی تاچ دارد. همچنین، هزینه های تعمیر و تعویض می‌تواند در فروشگاه های مختلف و تعمیرگاه ها متفاوت باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد قیمت تعویض تاچ سامسونگ، بهتر است با ما تماس بگیرید و ضمن اعلام مدل گوشی گوشی مشکل تاچ موبایل سامسونگ را گزارش دهید.  

آیا تاچ قابل تعمیر است یا باید تعویض شود؟

تاچ موبایل قابلیت تعمیر و تعویض دارد، اما این مورد بستگی به خرابی و آسیب دیدگی آن دارد. در زمان آسیب دیدگی، تاچ موبایل سامسونگ باید توسط کارشناس عیب یابی شده و مورد بررسی قرار بگیرد. در بعضی مواقع، مشکل با تعمیر تاچ موبایل ، قابل رفع است و در بعضی موارد دیگر، تعمیر غیرممکن است و بهتر است تاچ را تعویض کنید. در نهایت، توصیه می‌شود برای تعمیر تاچ موبایل و عیب یابی دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واحد تخصصی تعمیر تاچ ال سی دی موبایل سامسونگ

متخصصین مرکز تعمیرات تخصصی موبایل پس از بررسی مشکلات صفحه نمایش ، تعمیر تاچ موبایل سامسونگ را آغاز خواهند نمود.  مشکلات بوجود آمده در لمس گوشی های سامسونگ در بیشتر موارد  ارتباطی با جنبه ی سخت افزاری نداشته و یک مشکل نرم افزاری است. برای رفع مشکلات تاچ گوشی سامسونگ ، متخصصین ابتدا با استفاده از روش های تست سخت افزاری گوشی اندروید ساختمان فیزیکی دستگاه را بررسی می کنند.

بعد از انجام این تست روند تعمیر تاچ موبایل سامسونگ  انجام خواهد شد. پیش از مراجعه به نمایندگی سامسونگ ، مطمئن شوید که مشکل پیش آمده مربوط به تغییر شارژر گوشی نمی باشد. اغلب مشاهده شده است که به دلیل تعویض شارژر تاچ گوشی های به درستی کار نمی کنند. دلیل آن هم ولتاژ بالایی می باشد که به گوشی وارد می شود.

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تعمیرات

نمایندگی سامسونگ ، با توجه به استقبال از محصولات این کمپانی در کشورمان خدمات تخصصی تعمیر وترمیم ، فروش و آموزش تعمیرات سامسونگ به کاربران گرامی ارائه می نماید.  این مرکز همواره در راس انتخاب کاربران قرار داشته است. کادرفنی نمایندگی سامسونگ از بین برترین اساتید این حوزه انتخاب شده و مدیریت مرکز پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آن ها قرار داده است. در بخش فروش نیزاز کارشناسان فروش متخصص در فروش محصولات  سامسونگ و آشنا با قطعات و لوازم جانبی  سامسونگ بهره گرفته ایم.

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ تنها یکی از خدمات این مجموعه می باشد. تعمیرو فروش انواع محصولات  سامسونگ از جمله ، موبایل ، تبلت ها ی این برند، به صورت فوق تخصصی و حرفه ای در این مرکز انجام می گیرد. در این قسمت به معرفی واحدهای تعمیرات سامسونگ می پردازیم.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *