اشتراک گذاری

سیستم عامل لپ تاپ

امروزه در دنیای دیجیتال سیستم عامل های متفاوتی وجود دارد . این امر به خوبی نشان دهنده اهمیت سیستم عامل می باشد . برخی از این سیستم عامل ها با یک سرمایه گذاری بزرگی طراحی شده اند . از این رو توانسته اند آینده روشنی را برای خود رقم بزنند . سیستم عامل لپ تاپ در واقع بین کاربر و قطعات دستگاه ( سخت افزار )  ارتباط برقرار می کند .در حقیقت سیستم عامل دستورات فرد را از طریق نرم افزار یا برنامه دریافت کرده و به سخت افزار منتقل می کند . به این ترتیب دستکاه دستورات کاربر را اجرا می کند . به ضرص قاطع می توان گفت یک لپ تاپ بدون وجود سیستم عامل هرگز عمل نمی کند .

در کل برای معرفی سیستم عامل لپ تاپ باید بگوییم ، سیستم عامل یک نرم افزار است که بر روی دستگاه های کامپیوتری نصب می گردد. در واقع عدم وجود سیستم عامل لپ تاپ باعث می شود دستگاه کارایی نداشته باشد . امروزه سیستم عامل لپ تاپ اگر وجود نداشته باشد ،دستگاه در بین کاربران طرفداری ندارد .

تعمیر لپ تاپ سامسونگ در کوتاه ترین زمان ، شماره تماس: 54114-021 و 62948-021

اهمیت سیستم عامل لپ تاپ

در اهمیت سیستم عامل لپ تاپ باید ذکر کنیم ، بخشی  نرم افزاری مهمی از دستگاه محسوب می گردد.  در واقع لپ تاپ بدون سیستم عامل هیچ کارایی ندارد . به همین جهت می توانیم سیستم عامل لپ تاپ را به عنوان شاهرگ دستگاه به شمار آوریم . شرکت های سازنده لپ تاپ، دو نوع لپ تاپ وارد بازار می کنند.

قابل ذکر است بعضی از لپ تاپ ها با سیستم عامل و بعضی از آن ها نیز بدون سیستم عامل فروخته می شوند. منظور از لپ تاپ بدون سیستم عامل این است که هیچ سیستم عاملی روی آن نصب نشده . سیستم عامل لپ تاپ اگر نباشد یعنی لپ تاپ ویندوز ندارد . در نتیجه  خریدار خودش باید یک سیستم عامل روی آن نصب کند.به همین دلیل سیستم عامل لپ تاپ به عنوان جزء لاینفک دستگاه در بین خریداران محسوب می شود .

معرفی ده سیستم عامل لپ تاپ

در این بخش سعی داریم برای آشنایی کاربران گرامی به معرفی نمونه هایی از سیستم عامل لپ تاپ بپردازیم . این سیستم عامل ها  اگرچه از کارایی بالایی برخوردار می باشند و گرافیک جذابی دارند ، اما ممکن است  اسمشان هرگز به گوشتان نخورده باشد .البته همانطور که اشاره کردیم  این موضوع باعث نمی شود فکر کنیم ، سیستم عامل لپ تاپ که به آنها در ادامه می پردازیم  کارایی نداشته باشند .

در واقع تنوع سیستم عامل لپ تاپ ، موجب ایجاد رقابت بین سازندگان سیستم عامل با یکدیگر می گردد . این موضوع در نهایت به سود کاربر تمام می شود ، زیرا کاربر مطابق با سلیقه و نیاز خود می تواند بهترین سیستم عامل لپ تاپ را انتخاب و روی دستگاه خود نصب نماید.

از آن جایی که هیچ دستگاه الکترونیکی ( از جمله لپ تاپ )  بدون سیستم عامل عمل نمی کند ، لذا سیستم عامل لپ تاپ عضوی حیاتی برای این دستگاه به شمار می رود . در نتیجه می توانیم به لپ تاپ بدون سیستم عامل لقب ( بی جان یا مرده ) را بدهیم .

معرفی محصولات سامسونگ: لپ تاپ NP300E5X-S01 سامسونگ

سیستم عامل محبوب لینوکس

یک موتور ایجاد سیستم عامل  لپ تاپ ، هسته لینوکس هست که توانسته محبوبیت زیادی را در بین توسعه دهنده ها به دست آورد . لینوکس باعث شکل گیری سیستم عامل های زیادی بوده که از محبوب ترین آن ها میتوان بهLinux distributions   اشاره کرد . نسخه گرافیکی تر و بهبود یافته ابونتو پرطرفدار ترین نسخه در بین کاربران لینوکسی ایران است که فضای گرافیکی مشابه ویندوز دارد .

 شعار اصلی کاربران لینوکسی بدون هیچ محدودیت است . کاربران این سیستم عامل را اکثرا گروه کاربران حرفه ای ، برنامه نویسان و توسعه دهندگان تشکیل می دهد .

سیستم عامل استیم SteamOS

سیستم عامل لپ تاپ استیم SteamOS یک سیستم با هسته لینوکسی است . توسعه دهندگان سیستم عامل استیم آن را به نحوی طراحی کرده اند که ، علاوه بر اجرای نرم افزارهای استاندارد لینوکسی توانایی اجرای بازیهای سنگین را نیز داشته باشد . در کل این سیستم عامل برای کاربران لینوکسی محیط مفرحی را به وجود می آورد . امروزه سیستم عامل استیم بصورت پیش فرض بر روی ماشین های بدون سیستم عامل نصب می شود تا به مدیریت عملیات پایه کاربر قبل از نصب سیستم عامل پیشرفته بپردازد .

سیستم عامل مک Mac OS X

سیستم عامل لپ تاپ مک Mac OS X برای نصب روی همه لپ تاپ ها مناسب به نظر می رسد . سیستم عامل مک ، اختصاصا روی محصولات اپل نصب می شد  مثل : مک بوک . اخیرا نسخه ای از این سیستم عامل منتشر شده که به راحتی قابل نصب روی هر دستگاهی هست .

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید به قدری مشهور و محبوب هست که احتیاجی برای توضیحات بیشتر باقی نمی ماند  . اما با این حال در توضیح این سیستم عامل باید گفت که باز هم هسته ای لینوکسی دارد .  سیستم عامل اندروید اخیرا به دو نسخه مخصوص پی سی و لپ تاپ نیز مجهز شده است .

سیستم عامل کروم

سیستم عامل لپ تاپ کروم هسته ای لینوکسی دارد . اما  به دلیل اینکه به روشی توسعه یافته که فقط نرم افزارهای کروم را ( کروم اپس ) اجرا کند در دسته سیستم عامل های جداگانه قرار می گیرد  . در واقع کروم ، تنها یک سیستم عامل همه کاره برای نصب روی پی سی نیست بلکه این سیتم عامل جهت نصب روی گجت های خاص ایجاد شده مثل کروم بوکس .

سیستم عامل هایکو (Haiku)

 سیستم عامل لپ تاپ هایکو یک سیستم عامل ژاپنی است که در سال ۱۹۹۸ جهت نصب روی پی سی طراحی شده است  . این سیستم عامل با وجود گرافیک خوب و سرعتی عالی که دارد ، در برابر نسخه محبوب ویندوز ۹۸ ماکروسافت حرفی برای گفتن ندارد . ماکروسافت با توجه به سیاست شرکت های بزرگ ، پروژه هایکو را با قیمت ۲۳ میلیون دلار خریداری کرد .

سیستم عامل  eComStation

سیستم عامل لپ تاپ ای کام استیشن سیستم عامل مشترک آی بی ام و ماکروسافت بود . این سیستم عامل ابتدا در محیط دستوری توسعه پیدا کرد اما بعد از جدایی ماکروسافت و آی بی ام توسط آی بی ام محیط گرافیکی بدست آورد اما باز هم توفیقی نیافت . در همین زمان بود که ماکروسافت با کار روی پروژه Ms-Dos موفقیتی جهانی پیدا کرد . کارمندان قدیمی شرکت های اقتصادی حتما یکبار با این سیستم عامل نادر روی کامپیوترهای قدیمی IBM کار کرده اند .

سیستم عامل ReactOS

سیستم عامل لپ تاپ رکت ترکیبی از چند سیستم عامل است که روی هسته وینتدوز ان تی نوشته شده است . رکت سعی کرده سیستم عاملی را به وجود آورد که توانایی اجرای نرم افزارهای ویندوز ، لینوکس و مک را در یک محیط داشته باشد تا بتواند نسبتا آرزوی عاشقان نرم افزار را برآورده کند . هرچند که در این زمینه تاکنون موفق عمل نکرده است . آخرین نسخه این سیستم عامل متعلق به سال ۲۰۰۳ است ، این امر نشان دهنده دلسرد شدن توسعه دهندگان این سیستم عامل برای ایجاد محیط مشترک است .

سیستم عامل Syllable

 سیستم عاملSyllable یک سیستم عامل لپ تاپ سبک و کارا محسوب می شود  . موتور این سیستم عامل انشعابی از AtheOS است که  خود روی هسته AmigaOS توسعه یافته است . دررابطه با تکنولوژی این سیستم عامل اطلاعات بیشتری موجود نیست ، ولی به نظر می رسد که Syllable هسته لینوکسی داشته و توانایی اجرای نرم افزارهای لینوکس را داشته باشد .

سیستم عاملSKYOS

برخلاف بسیاری از سیستم عامل های معرفی شده در این مقاله سیستم عامل لپ تاپ آسمان  ، یک پروژه اوپن سورس نیست . اما به محدودیت ویندوز و مک هم نیست . در واقع کاربران برای توسعه این سیستم عامل روی سیستم خود بایستی مبلغی را بپردازند . آخرین ورژن منتشر شده از سیستم عامل SKYOS مربوط به سال ۲۰۰۹ است ، اما جدیدا ورژن آلفایی مربوط به سال ۲۰۱۳ نیز در اینترنت منتشر شده است .

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تخصصی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تخصصی تعمیرات سامسونگ ، در بخش زیر موررد بررسی قرار می گیرد .نمایندگی سامسونگ واحدهای تعمیراتی مجزایی را به منظور رفع ایراد دستگاه کاربران از جمله : سیستم عامل ، در نظر گرفته است . کارگاه های این مرکز مجهز به جدیدترین تجهیزات روز دنیا می باشد . کارشناسان فنی نمایندگی سامسونگ با تمرکز بر تعمیر یک محصول خاص به عملکرد درست دستگاه اقدام می نمایند . این امر موجب رضایت بیشتر مشتری پس از تعمیر دستگاه خواهد شد .

نمایندگی سامسونگ و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز سامسونگ

نمایندگی سامسونگ و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز سامسونگ در بخش زیر برای اطلاع شما کاربر گرامی قرار داده شده است . این مرکز مفتخر است جدیدترین محصولات کمپانی سامسونگ و همچنین نصب سیستم عامل لپ تاپ سامسونگ را به علاقه مندان کالاهای این نمایندگی ارائه نماید . بدیهی است به منظور افزایش رضایت کاربران ، این مرکز تمامی خدمات فروش را به همراه گارانتی ارائه می نماید .

ترفندهای این مقاله را از دست ندهید: بالا بردن طول عمر باتری لپ تاپ

تعمیرات سامسونگ و سوالات متداول تعمیرات تخصصی سامسونگ

تعمیرات سامسونگ و سوالات متداول تعمیرات تخصصی سامسونگ را در بخش زیر به منظور افزایش رضایت شما کاربران گرامی قرار داده ایم  . مشتریان عزیز این مرکز می توانند به بخش سوالات متداولی که در رابطه با سیستم عامل لپ تاپ از قبل توسط کادر فنی این مرکز پاسخ داده شده است مراجعه و آن قسمت را مورد مطالعه قرار دهند .

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران مشتکل از پارت های متعددی است که در هریک از آنها خدمات مرتبط با یکی از محصولات هوشمند خانگی (نظیر تعمیر و سرویس کولرهای گازی خانگی)، دستگاه های ارتباطی (نظیر تلفن ثابت، تلفن همراه، فکس و… ) و دستگاه های الکترونیکی به کاربران ارائه می گردد. کاربران این محصولات می توانند در صورت بروز هر گنه اشکال و ایراد در این محصولات به مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت نمایند. مرکز سخت افزار ایران در زمینه سرویس و تعمیر کلیه محصولات سخت افزاری هوشمند و الکترونیکی فعال است و آمادگی ارائه هر گونه خدمات اعم از تعمیر، نگهداری و بازدیدهای دوره ای و متناوب را داراست. شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با کادر فنی این مجموعه و نیز خدمات ارائه توسط این مرکز به وب سایت مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *