اشتراک گذاری

7 ترفند برای افزایش عمر یخچال

یخچال را می توان پر کاربرد ترین محصول در بین لوازم خانگی به شمار آورد. این محصول بیشتر ساعات شبانه روز کار می کند و به همین دلیل ممکن است با اختلالات و مشکلات مختلفی مواجه شود. از این گذشته، به دلیل حجم کاری بالا، عمر مفید این محصول کاهش پیدا کرده و خیلی زود روند فرسودگی آن شروع می شود. اما روش هایی وجود دارد که اجرای آنها باعث می شود عمر یخچال افزایش پیدا کرده و مدت بیشتری کار کند. ما در این مقاله تلاش داریم به 7 مورد از کاربردی ترین و مهم ترین روش ها و ترفندهای افزایش عمر یخچال اشاره می کنیم. اگر موارد ذکر شده را به دقت اجرا کنید، تاثیرات مطلوب آن را مشاهده کرده و می بینید که یخچال سامسونگ شما به مراتب دیر تر از حالت عادی به سمت فرسودگی می رود؛ با ما همراه باشید.

افزایش عمر یخچال

7 روش افزایش عمر یخچال سامسونگ

مهم ترین و البته مفید ترین روش های افزایش عمر یخچال عبارتند از:

رادیاتور را تمیز کنید

اولین ترفند افزایش عمر یخچال که کاربران کم تر به آن توجه می کنند، تمیز کردن رادیاتور است. اگر پشت یخچال سامسونگ خود را نگاه کنید، یک مجموعه شبکه ای را مشاهده می کنید که سرتاسر بخش پشتی این محصول را پوشانده است. به این شبکه که باعث کاهش گرمای کمپرسور می گردد، رادیاتور گفته می شود. چون این قسمت بیرون از یخچال قرار دارد، به شدت در معرض آلودگی قرار داشته و ممکن است با گرد و خاک، پرز فرش، مو و … پوشانده شود.

این مساله باعث می شود که رادیاتور نتواند عملیات خنک سازی را به خوبی انجام دهد و به تبع آن، عمر کاری یخچال سامسونگ کاهش پیدا کند. این در حالی است که اگر رادیاتور  هر سه ماه یک بار تمیز شود، کمک زیادی به افزاش بهره وری و عمر عملکردی یخچال خواهد کرد.

مواد غذایی را در ظروف در بسته نگه دارید

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما قرار دادن غذا در ظروف سر پوشیده و دارای در می تواند به شکل قابل توجهی در افزایش عمر یخچال مفید باشد. با انجام این کار، علاوه بر حفظ تازگی و فرش ماندن مواد غذایی، عملکرد موتور را نیز بهبود می بخشید. به این ترتیب با کاهش مدت زمان کارکرد موتور برای خنک نگه داشتن مواد غذایی، عمر عملکردی یخچال سامسونگ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در یخچال را زیاد باز نگذارید

یکی از مواردی که کارشناسان تعمیرات یخچال به آن اهمیت بسیاری می دهند، کاهش زمان باز و بسته بودن درب یخچال است. باید بدانید که هر چقدر دفعات باز و بسته کردن درب یخچال بیشتر باشد و زمانش طولانی ‌تر شود، گرمای محیط منزل وارد یخچال شده و سرمای آن وارد محیط خانه می شد. در این حالت، موتور یخچال ناچار است برای جبران هدر رفت سرما بیشتر کار کند. بدیهی است که تداوم هر روزه این روند در نهایت منجر به کاهش طول عمر یخچال می شود. بنابراین برای افزایش عمر یخچال سامسونگ خود، بهتر است که در آن را زیاد باز نگذاشته و سعی کنید زمان باز و بسته کردن درب را به حداقل برسانید.

یخچال را پر نگه دارید

اگر سعی کنید که یخچال سامسونگ شما همیشه پر باشد، کمک زیادی به افزایش عمر کاری این محصول کرده اید. نکته جالب در عملکرد این محصول این است که مواد و وسایل سرد در یخچال، مواد دیگر داخل آن را نیز سرد نگه داشته و به این ترتیب، دمای داخل یخچال را همیشه تنظیم می کنند. وقتی یخچال شما خالی باشد، با هر بار باز و یا بسته کردن آن میزان زیادی از سرما که درونش آزاد است، از آن‌ خارج می ‌شود. در حالی که پر بودن یخچال باعث حفظ سرما شده و به این ترتیب، فشار کمتری به موتور وارد می ‌شود. توصیه می شود برای افزایش عمر یخچال، آن را حتی با بطری های آب یا ظروف غذا پر نگه دارید.

دمای یخچال را تنظیم کنید

تنظیم دمای یخچال در مقدار مناسب، می تواند تاثیر بسیاری در افزایش عمر کاری این دستگاه داشته باشد. در واقع وقتی دمای یخچال بیش از حد استاندارد باشد، امکان فاسد شدن مواد غذایی افزایش پیدا می کند. بیش از حد خنک نگه داشتن یخچال هم مواد غذایی درون آن را خراب می کند. طبق گفته های کارشناسان، دمای نرمال و مناسب برای یخچال بین ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۲.۷ تا ۴.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر) می باشد. این محدوده دمایی می تواند عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و منجر به افزایش عمر یخچال شود.

یخ ساز را خاموش کنید

اگر از یکی از ساید بای سایدهای سامسونگ استفاده می کنید، توصیه می کنیم برای افزایش عمر مفید یخچال تان، یخ ساز را خاموش کنید. در کنار همه مزایای مثبتی که این محصول برای کاربران دارد، برق زیادی مصرف کرده و به این خاطر به موتور فشار وارد می کند. لذا بهتر است به ویژه در زمستان که نیاز زیادی به یخ ساز ندارید، آن را خاموش کنید.

یخچال را از گرما دور کنید

به عنوان آخرین ترفند افزایش عمر یخچال، توصیه می کنیم که این محصول را از گرما دور نگه دارد. موتور یخچال به گرما حساس است و قرار گرفتن آن در محیط های گرم، مصرف آن را به شدت افزایش می دهد. دور بودن یخچال سامسونگ از اجاق گاز، رادیاتور، پکیج و به طور کلی محصولات گرما زا می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر موتور و افزایش عمر مفید دستگاه داشته باشد.

تعمیرات سامسونگ در کرج

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در کرج، جزء تخصصی ترین مراکز تعمیر محصولات این شرکت در استان البرز به حساب می آید. واژه تخصصی به این دلیل به کار برده می شود که تعمیرکاران این مرکز، افراد تحصیل کرده و دارای مهارت در زمینه تعمیرات یخچال و انواع لوازم خانگی، ماشین های اداری، تلویزیون، موبایل، تبلت، کامپیوتر و … می باشند. همچنین انواع تولیدات نمایندگی سامسونگ در این مرکز، با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا بررسی و ترمیم می گردند. از این رو کاربران ساکن استان البرز می توانند اطمینان داشته باشند که محصول خود را به یک مرکز تخصصی و معتبر سپرده اند. نمایندگی سامسونگ در کرج، خدمات خود را با گارانتی معتبری همراه می کند که ضامن کیفیت و درستی فرایند های انجام شده می باشد.

برای مطالعه مقالات تخصصی و عمومی در زمینه تعمیرات سامسونگ، به این بخش مراجعه نمایید.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *