اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در نمایندگی Samsung مرکز سخت افزار ایران به شکل تخصصی و با تجهیزات و دستگاه های ویژه انجام می شود. وقتی تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد و یا مشکلات  دیگری در نمایش تصویر آن ایجاد می شود، معمولا بک لایت آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.

عیب یابی و ترمیم بک لایت تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها نیاز به مهارت دارد و با توجه به این که این قطعه از اجزای پنل است، باید توسط تکنسین های مجرب ترمیم یا تعویض شود. در ادامه شما را با نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ، علائم خرابی این قطعه و نحوه تعویض آن آشنا می کنیم. تکنسین های مجرب تعمیرات تلویزیون سامسونگ هم برای ارائه خدمات حرفه ای تر، در خدمت شما هستند.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت تلویزیون توسط لامپ های فلورسنت که ضخامتی تقریبا به اندازه یک مداد و طولی به اندازه اینچ تلویزیون دارند تولید می شود که در پست صفحه نمایش قرار دارند و به وسیله برد بک لایت که شامل مجموعه ای از چوک های تقویت کننده ولتاژ و قطعات راه انداز و همچنین مدارات محافظت کننده و کنترلر است تغذیه می شوند. لامپ های فلور سنت و قطعات تغذیه کننده آنها توان تلفاتی نسبتا بالایی دارند بدین معنی که بیشتر انرژی مصرفی خود را به گرما و حرارت تبدیل می کنند.

این گرما مهمترین دلیل استهلاک بیشتر قطعات به کار رفته در این بخش می باشد. اما در تلویزیون های LED این نور پس زمینه توسط لامپ های LED تولید می شود که تلفات گرایی کمتری نسبت به ال سی دی دارند ، لامپ های LED نیز در اثر مرور زمان و به علت داشتن طول عمر مشخص و علل دیگر مثل نوسان برق و… دچار سوختگی و خاموشی می شوند. انواع بک لایت در تلویزیون های LED عبارتند از Direct LED ، Full array ، Edge LED و Edge lit که هر کدام به طور مجزا شیوه تعمیر و تعویض مختص به خود را دارند.

نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

در صورت معیوب شدن بک لایت تلویزیون سامسونگ یک یا چند تا از علائم زیر را رویت خواهید کرد :

  • قطع شدن تصویر در حالی که صدا دارد
  • ظاهر شدن لوگوی آغازین دستگاه و قطع شدن تصویر
  • تاریک شدن قسمتی از تصویر
  • قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون (چشمک زدن تصویر تلویزیون)
  • رویت نقاط نورانی یا تاریک در تصویر

در صورت داشتن هر یک از مشکلات ذکر شده می توانید با کارشناسان تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید تا مشکل شما را در اسرع وقت برطرف نمایند.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

معمولا تعمیرات بک لایت تلویزیون، کار پر هزینه ای است. به خصوص اگر نیاز به تعویض این بخش باشد، باید مبلغ قابل توجهی را برای آن پرداخت کنید. با این حال تا عیب یابی دقیق این قطعه، نمی توان در مورد هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ نظر داد.

اگر لامپ ها قابل تعویض باشند و یا به طور کلی بتوان بک لایت را ترمیم کرد، قیمت تعمیرات به مراتب پایین تر است. اما در شرایطی که امکان ترمیم بک لایت وجود نداشته و راهی جز تعویض آن وجود نداشته باشد، باید قیمت بک لایت جدید را هم در نظر داشته باشید.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون های سامسونگ

بیشتر تکنسین ها برای تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها از روش اصلاحی استفاده می کنند. روش اصلاحی به معنی اصلاح کردن ولت آمپر ورودی است. به این ترتیب که تکنسین، تلویزیون را باز کرده و به لامپ های بک لایت دسترسی پیدا می کند.

پس از آن، بک لایت را تست کرده و متناسب با نتیجه تست بک لایت، تصمیم به ترمیم یا تعویض این قطعه می گیرد. معمولا توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی اصلاح شده و هماهنگی آن به سطح تعادل می رسد. به این ترتیب مشکلات بک لایت برطرف شده و نمایش تصویر به حالت عادی باز می گردد.

تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ

تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون های LED حتی با داشتن یک LED معیوب ممکن است کل تصویر قابل رویت نباشد و تلویزیون خاموش شود. برای عیب یابی بک لایت تلویزیون LED ابتدا با یک مولتی متر برق ورودی کانکتور LED بررسی می شود، سپس با باز کردن قطعات مختلف از جمله جدا کردن کابل ها  به قسمت بک لایت تلویزیون می رسیم.

در این قسمت باید مولتی متر را روی حالت دیود قرار داده و تک تک LED ها را بررسی کنیم تا LED یا LED های معیوب را پیدا کنیم ، پس از پیدا کردن LED معیوب دو حالت وجود دارد یا در صورت امکان همان تک LED معیوب تعویض می شود یا کل نواری که LED معیوب روی آن قرار گرفته به طور کامل تعویض می شود.  در تلویزیون های LCD نیز رویه تقریبا مشابه است اما به جای تعویض LED در واقع یک یا چند تیوب فلورسنت به طور کامل تعویض می شوند.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ 

تفاوت تلویزیون های ال ای دی با تلویزیون های ال سی دی آن است که در این دستگاه ها بجای لامپهای فلورسنت از لامپ های ال ای دی استفاده شده است. این جابجایی به منظور کاهش بروز خرابی در دستگاه های تلویزیون صورت پذیرفت اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و خرابی دستگاه های تلویزیون کمتر نشد. در حال حاضر تلویزیونهای بسیاری با ایراد بک لایت به مراکز تعمیرات تلویزیون تحویل داده می شوند. پرتکرارترین اشکال پیش آمده در دستگاه های تلویزیون سامسونگ که سبب تحویل آنها به مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ گشته است مشکل وجود صدا بدون تصویر است (تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد).

بروز این اشکال، به دلیل استفاده از قطعاتی با کیفیت پایین و ظرافت بالا در تلویزیونها- متداول و اپیدمی گشته است. برای مثال تلویزیونهای سامسونگ در سری F مانند F5000 ، F5550 غالباً با این مشکل مواجه می شوند و کاربران ناچارند تا جهت تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ، آنرا به مراکز تعمیراتی تحویل دهند. (با بروز این اشکال دستگاه تصویر ندارد اما صدا دارد.)

تعمیر بک لایت تلویزیون LCD سامسونگ

در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ( ال سی دی LCD ) همچون تعمیر سایر دستگاه ها، تست قطعات و کنترل کیفیت اهمیت زیادی دارد. تست و بررسی دستگاه پیش از اقدام به تعمیر، سبب شناسایی دقیق اشکال پیش آمده و پیشگیری از ورود به حوزه های نامرتبط می گردد.

ساختار تلویزیون ال سی دی سامسونگ به گونه ای است که استهلاک و خرابی بک لایت آن، سبب خرابی سایر بخش های این دستگاه نیز می گردد و ناکارآمدی به سایر قطعات سرایت می کند. بروز خرابی در بک لایت تلویزیون سامسونگ معمولاً با خرابی بخش هایی چون لامپهای فلورسنت، مدارات، قطعات تأمین کننده ولتاژ و… همراه است.

نکته قابل توجه در باب تلویزیون های ال سی دی سامسونگ آن است که با نیمه خراب شدن قطعات بخش بک لایت، مدارات پروتکتور آن فعال می گردند. این امر، یعنی فعال شدن پروتکتور (محافظت کننده)- سبب قطعی نور بک لایت میگردد. در این وضعیت، مثلاً در اثر نیمه خراب شدن تعدادی از لامپهای فلورسنت و گرم شدن آنها، مدارات پروتکتور فعال شده و برای حفاظت، ولتاژ این بخش را قطع میکنند.

فیلم آموزش تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون 

عملکرد بک لایت در تلویزیون

بک لایت، تامین کننده نور تلویزیون است و این کار را از طریق رشته لامپ هایی انجام می دهد. تعدادی لامپ ال ای دی در بک لایت تعبیه شده است که به صورت موازی چیده شده اند و در صورت قطع شدن یا سوختن یکی از لامپ ها، جریان مدار قطع شده و لامپ های سالم هم روشن نمی شوند.

در صورت کوتاه شدن جریان بین لامپها، ممکن است بعضی از لامپ های موجود در مدار روشن بمانند. در این صورت، در بخش هایی که لامپ ها روشن نمی شوند، نوری در تلویزیون مشاهده نمی شود. در ادامه ضمن اشاره به نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ، علائم خرابی این قطعه را نیز به شما آموزش می دهیم.

نمایندگی سامسونگ و واحد های تعمیرات سامسونگ

نمایندگی سامسونگ ، در بخش های جداگانه به تعمیرات تخصصی انواع محصولات سامسونگ می پردازد. به این صورت که تعمیر هر دستگاه توسط یک تعمیرکار صورت می گیرد . در این بخش ها از پیشرفته ترین محصولات و به روز ترین روش ها برای تعمیر دستگاه صورت می گیرد .  خاطرنشان میسازیم چنانچه دستگاهتان دچارر افت عملکرد شد باید به واحد مرتبط مراجعه نمایید . کادر مجرب ما به بهترین شکل تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ را انجام میدهند . امید است بتوانیم با ارائه خدماتی باکیفیت موجبات رضایت هرچه بیشترتان را فراهم اوریم . واحد ها ی تعمیرات سامسونگ را در بخش زیر معرفی خواهیم کرد .

3/5 (2 امتیاز)

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *