اشتراک گذاری

مخزن پودر لباسشویی سامسونگ

خرابی های پیش آمده در محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی معمولاً به دلایل متعددی چون ساییدگی این قطعه، پاره شدن قطعات بکار رفته در آن و یا آلودگی‌های بیش از اندازه اتفاق می‌افتد. خوشبختانه محفظه پودر ماشین لباسشویی از آن دست قطعاتی است که در صورت خرابی، هم امکان تعمیر و هم امکان تعویض آن وجود دارد که البته انتخاب یکی از این دو، بسته به نظر تعمیرکار و نوع خرابی پیش آمده دارد.

اگر چه توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه به دلیل تخصصی بودن توسط کارشناسان تعمیر لباسشویی انجام شود، اما شما کاربران گرامی –در صورت برخورداری از تخصص و دانش لازم- می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل درج شده در بخش زیر، جهت تعمیر مخزن پودر لباسشویی سامسونگ خود اقدام نمایید. در غیراینصورت توصیه می‌شود از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در این وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر لباسشویی سامسونگ تماس گرفته و درخواست خود مبنی برنیاز به حضور کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی را ثبت نمایید.

مخزن پودر لباسشویی سامسونگ

خرابی مخزن پودر لباسشویی سامسونگ

کارشناسان توصیه می‌کنند جهت پیشگیری از خرابی مخزن پودر لباسشویی سامسونگ توجه ویژه‌ای به ساختار این بخش از دستگاه داشته باشیم. همانگونه که می‌‌دانید این بخش از دستگاه –همانگونه که در تصویر زیر مشخص است- معمولاً متشکل از سه قسمت است. قسمت اول محفظه، که پودر قرار داده شده در آن برای شستشوی مقدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با علامت I مشخص شده است.

قسمت دوم که پودر قرار داده شده در آن برای شستشوی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با علامت II مشخص شده است و در نهایت، قسمت سوم که محل قرارگیری مواد نرم کننده است و با علامت * مشخص شده است. در برخی از ماشین‌های لباسشویی قسمت چهارمی نیز وجود دارد که محل قرارگیری پودر مخصوص البسه رنگی است. باید توجه داشت که پودر قرار داده شده در محفظه مخصوص پیش شستشو، می‌بایست نصف پودر قسمت شستشوی اصلی باشد.

تعمیر مخزن پودر لباسشویی سامسونگ

ابزار لازم تعمیر مخزن پودر:

نخستین اقدام جهت تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی آن است که به یکی از مراجع فروش قطعات و تجهیزات جانبی ماشین لباسشویی مراجعه نمایی و بر اساس برند و مدل ماشین لباسشویی‌تان محفظه‌ی پودر جدید را خریداری نمایید. طبیعتاً تعویض محفظه مخزن پودر لباسشویی سامسونگ نیاز به تجهیزات و ابزاری دارد که می بایست پیش از اقدام به این کار تهیه شود. برخی از این ابزار عبارتند از: محفظه‌ی پودر، پیچ گوشتی، انبردست.

جدا کردن دو شاخه ماشین لباسشویی از پریز برق:

در تعمیر و تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی نیز ایمنی حرف اول را می زند. از این رو برای شروع لازم است که پنل جلویی لباسشویی را در آورده و در ادامه دو شاخه‌ی برق را از پریز خارج کنیم تا صدمه‌ای به ما و سیستم الکتریکی ماشین لباسشویی وارد نشود. از قطع بودن برق کاملاً مطمئن شوید.

در آوردن پنل کنترل (بسته به مدل ماشین لباسشویی):

در این مرحله از تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی باید دراور محفظه‌ی پودر خارج گردد. برای این کار ابتدا دراور را بیرون کشیده سپس انتهای وسط آن را، اندکی با دست فشار دهید تا با کشیدن، دراور از جای خود خارج شود. (البته مکانیسم خارج کردن دراور در مدل‌های مخلتف ماشین لباسشویی فرق می‌کند.) پس از این کار می بایست پنل بالایی را با باز کردن پیچ‌ها و هل دادن، به سمت بیرون ماشین لباسشویی هدایت کرد.

بعد از آن نوبت به پنل کنترل می‌شود غالباً در قسمت محفظه دو پیچ در جلو قرار دارد ابتدا آن‌ها را باز کنید سپس از داخل ماشین لباسشویی گیره‌های نگهدارنده پنل را توسط یک پیچ‌گوشتی آزاد کنید بدین ترتیب پنل به سادگی بیرون خواهد آمد. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در انجام هر یک از این مراحل توصیه می‌شود با کارشناسان ما در مرکز تعمیر لباسشویی سامسونگ گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

خارج‌سازی مخزن پودر لباسشویی سامسونگ:

جهت خارجسازی محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی ابتدا می بایست بست‌های شیلنگ‌ها که چهار یا پنج مورد هستند را با استفاده از انبردست باز کنید تا شیلنگ‌ها از محفظه جدا شوند. پس از این کار شیلنگ‌ها را خارج نمایید. حال می‌توانید محفظه را بیرون بکشید تا آخرین پیچ که محفظه را نگه داشته را هم ببینید. آن را هم باز کنید تا محفظه‌ی قدیمی را بیرون آورید. در این مرحله از تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی می بایست همان پیچ را به محفظه جدید ببندید و آن را سرجایش قرار دهید. سپس شیلنگ‌ها را وصل کرده و بست‌ها را محکم کنید.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: چرا لباسشویی، لباس هار ا تمیز نمی کند؟

بستن مجدد تمامی قطعات باز شده:

مرحله آخر از تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی سامسونگ اختصاص به بستن مجدد تمامی قطعات بازشده دارد. برای این کار کافی است تا به ترتیب همه‌ی قطعات گشوده شده را مجدداً سرجایش نصب کرد. پنل و پیچ‌های جلوی محفظه را بسته و با پیچ گوشتی سفت نمایید. در نهایت پنل بالا را سرجایش قرار دهید. با این کار تعویض مخزن پودر لباسشویی سامسونگ شما به اتمام رسیده و شما می توانید لباسشویی خود را به برق زده و آن را روشن کنید.

نمایندگی سامسونگ در تهران

نمایندگی سامسونگ در تهران در تلاش است تا با ارائه خدمات باکیفیت رضایت تمامی کاربران سامسونگ را کسب نماید. در این راستا مدیریت نمایندگی سامسونگ، تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. همکاری این دو مجموعه، سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در این مرکز ارائه می گردد.

دارندگان و کاربران محصولات سامسونگ می توانند با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم، ارتقا و سرویس را دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در این نمایندگی سامسونگ در تهران به دلیل اطمینان از سطح خُبرگی و تخصص کارشناسان و مهندسان، به همراه ضمانت و گارانتی انجام می پذیرد.

2.5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *